Auto w Pracy

Slideshow Image

Samochód typu Plug-in Hybrid ma połączyć dobre osiągi z niskimi kosztami użytkowania. Do napędu Sorento Plug-in Hybrid odmiany służy mocna benzynowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem, akumulator o sporej pojemności i silnik elektryczny o dużej mocy. Na krótkich dystansach Sorento Plug-in Hybrid może być wykorzystywane jako bezemisyjne auto elektryczne.

Sorento czwartej generacji zostało skonstruowane na nowej platformie, która zapewnia nie tylko maksymalną przestronność wnętrza i funkcjonalność, ale również miejsce na dodatkowe elementy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in. Ponadto, dzięki nowej platformie Sorento Plug-in Hybrid oferuje zarówno obszerny bagażnik, jak i aż siedem miejsc siedzących. Duży SUV dysponuje jednym z największych bagażników w swojej klasie, a spory akumulator nie ogranicza jego pojemności niemal w ogóle. Sorento Plug-in Hybrid w wersji 7-osobowej ma bagażnik o pojemności do 809 litrów. W siedmioosobowym Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, gdy wszystkie miejsca są zajęte, przedział bagażowy ma pojemność 175 litrów

Sercem hybrydowego zespołu napędowego jest benzynowy, turbodoładowany, 1,6-litrowy silnik T-GDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który generuje maksymalną moc wynoszącą 180 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. Spalinową jednostkę napędową wspierają akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 13,8 kWh oraz silnik elektryczny, który wytwarza maksymalną moc 66,9 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 304 Nm.

Moc zespołu napędowego Sorento Plug-in Hybrid wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm. Zasięg na energii elektrycznej Sorento Plug-in Hybrid wystarcza, aby większość codziennych  podróży wykonać z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego.

Sorento Plug-in Hybrid jest wyposażone w liczne zaawansowane systemy asystujące, które pomagają uniknąć kolizji lub, przynajmniej, zminimalizować jej skutki. Należą do nich system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania: pojazdów, przechodniów, rowerzystów oraz asystentem skrętu w lewo (Forward Collision-Avoidance Assist – FCA); asystent martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu z kamer bocznych na wyświetlaczu centralnym (Blind-Spot View Monitor – BVM), system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360O (Surround View Monitor – SVM) i system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa (Blind-spot Collision-Avoidance Assist – BCA); system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości i automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń (Intelligent Speed Limit Assist – ISLA); aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości i funkcją stop&go (Smart Cruise Control with Stop&Go – SCC) wraz z dostosowaniem prędkości do danych z nawigacji (Navigation-based SCC – NSCC); asystent jazdy utrzymujący pojazd na pasie ruchu (Lane Following Assist – LFA); system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (Driver Attention Warning – DAW); asystent jazdy po autostradzie (Highway Driving Assist – HDA). Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in oferuje również system monitorujący za pomocą kamery i czujników przestrzeń za pojazdem podczas cofania (Rear View Monitor – RVM) i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub z przeszkodą (Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA). Funkcja bezpiecznego wysiadania z Sorento (Safe Exit Assist – SAE) zapobiega otwarciu tylnych drzwi, jeśli zostanie wykryty pojazd zbliżający się z tyłu (samochód lub rowerzysta). W nowym Sorento po raz pierwszy zastosowano też system automatycznego hamowania po kolizji (Multi-Collision Brake), który łagodzi skutki ewentualnych wtórnych zderzeń. System  automatycznie uruchamia hamulce, gdy poduszki powietrzne zostaną aktywowane po pierwszym zderzeniu, aby chronić pasażerów przed skutkami kolejnych zderzeń czołowych lub bocznych.

Sprzedaż rozpocznie się w 2021 roku z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150.000 km