Auto w Pracy

Slideshow Image

Testy niezbędne do homologacji nowego BMW iX3 zostały już pomyślnie zakończone, a wyniki przedłożone organom regulacyjnym na głównych rynkach motoryzacyjnych. W ciągu zaledwie czterech tygodni udało się pomyślnie przeprowadzić ponad 340 godzin testów, w tym jazdy próbne obejmujące ponad 7700 kilometrów.

Równolegle zintensyfikowano przygotowania do produkcji BMW iX3 w Shenyang. BBA buduje egzemplarze przedprodukcyjne BMW iX3 w zakładzie Dadong w Shenyang już od połowy ubiegłego roku. Niedawno z linii montażowej zjechał dwusetny pojazd przedprodukcyjny i rozpoczęły się jazdy testowe na chińskich drogach, umożliwiając inżynierom i projektantom dokonanie ostatecznych poprawek. Zgodnie z przyjętym harmonogramem pod koniec lata chińska spółka joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA) rozpocznie seryjną produkcję całkowicie elektrycznego modelu oferowanego pod marką BMW. W zakładzie BBA Dadong wyprodukowany zostanie pierwszy SAV (Sports Activity Vehicle) z napędem całkowicie elektrycznym na rynek globalny. Pierwsze egzemplarze tych samochodów elektrycznych trafią do klientów przed końcem roku.

BMW iX3 bazuje na niezwykle popularnym na całym świecie modelu BMW X3, łącząc w sobie wszechstronność i solidną funkcjonalność SAV-a średniej klasy premium z przełomową technologią jazdy, a przy tym zapewniając radość z jazdy bez lokalnych emisji. BMW X3 to pierwszy model marki dostępny zarówno z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, hybrydowym systemem plug-in, jak i z całkowicie elektrycznym układem napędowym. Dzięki strategii „Power of Choice” firma może odpowiadać na różne potrzeby i preferencje klientów na całym świecie i jak najskuteczniej przyczyniać się do zmniejszania globalnych emisji CO2.

BMW iX3 jest wyposażone w technologię BMW eDrive piątej generacji. Jednostka napędowa obejmująca silnik elektryczny, energoelektronikę i skrzynię biegów jest w wysokim stopniu zintegrowana w obrębie obudowy centralnej. Takie rozwiązanie znacząco ogranicza przestrzeń montażową i masę układu napędowego w stosunku do jego mocy oraz zapewnia dodatkową elastyczność pod względem montażu nowych elektrycznych komponentów układu napędowego w różnych odmianach pojazdu.

Dzięki zasięgowi około 440 kilometrów w cyklu pomiarowym WLTP (wstępne dane) BMW iX3 toruje drogę dla technologii BMW eDrive, która od 2021 roku będzie wykorzystywana także w modelach BMW i4 i BMW iNEXT.