Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Toyota Land Cruiser serii 100 posłużyła jako baza do stworzenia kampera na każdą wyprawę.

Modyfikacje, którym poddano Toyotę, można określić w skrócie jako stworzenie jeżdżącego domu. Cel osiągnięto w dość niecodzienny sposób. Tył auta za przednim rzędem foteli oraz słupkiem B został dosłownie odcięty, a na ogołoconą ramę zamontowano zabudowę wyprawową. “Profesjonalna zabudowa z karbonu została wykonana przez firmę MALTEC. Jedną z najlepszych w tej branży” - podkreśla przedstawiciel Ardor Germany, sprzedawcy tego niecodziennego kampera.

Jak na kampera przystało Land Cruiser jest odpowiednio do tego celu wyposażony. W środku znajdziemy liczne schowki. Uzupełnieniem są dwa duże dodatkowe pojemniki z tyłu zabudowy oraz na dachu nad głowami kierowcy i pasażera. Całość pozwoli nam spakować odpowiedni ekwipunek na wyprawę.

W środku warunki prawie jak w domu - zabudowa kuchenna ze zlewem oraz kuchenką gazową, z której  można korzystać także poza pojazdem. Kamper posiada oczywiście także toaletę, która z racji ograniczonej przestrzeni została połączona z prysznicem. Wody nam nie zabraknie. Zbiorniki na wodę czystą i gospodarczą mają pojemności odpowiednio 100 i 25 litrów. Dopełnieniem jest 40-litrowa lodówka. Z dala od cywilizacji docenimy na pewno możliwość wzięcia ciepłego prysznica, bo woda w zbiornikach jest podgrzewana albo przez pracujący silnik, albo przy pomocy energii elektrycznej. Ogrzewanie postojowe oraz kompresor sprawiają, że w kamperze możemy spędzać czas, nawet gdy na zewnątrz zrobi się już zimno.

Przestrzeń w środku zapewnia komfortowe warunki dla dwójki podróżników, ale w razie potrzeby miejsca wystarczy dla czterech osób. Dach został sprytnie przemyślany. W trakcie jazdy jest złożony, a na postoju rozkłada się do góry, tworząc namiot. Zapewnia to wygodę użytkowania wnętrza, a jednocześnie ogranicza wysokość auta w trakcie jazdy, szczególnie tej w terenie. Biwak na łonie natury ułatwi rozkładana markiza, która w trakcie postoju zapewnia dodatkową osłonę przed deszczem czy słońcem.

Podróżując Land Cruiserem będziemy mieli dużą samowystarczalność. W samochodzie zamontowane są baterie litowo-jonowe z oprzyrządowaniem i możliwością zamontowania solarów. Swobodnie skorzystamy nie tylko ze smartfona, ale także z laptopa.

Imponujący jest zasięg samochodu - ponad 1000 km. A to wszystko dzięki dwóm zbiornikom paliwa. Oprócz seryjnego zbiornika mamy także dodatkowy, który mieści aż 190 litrów.

Kamper na bazie Toyoty zachował bogate wyposażenie, z którego słynie Land Cruiser. Podczas długich podróży skorzystamy z wygodnych skórzanych foteli i tempomatu, pełnego elektrycznego wyposażenia wnętrza, a także klimatyzacji czy przydatnej nie tylko w mieście kamery cofania.

Do napędu służy sprawdzony i mocny rzędowy, sześciocylindrowy turbodiesel 4.2 24V z 204 KM o oznaczeniu 1HD-FTE. Auto posiada stały napęd na cztery koła, reduktor, oraz blokadę centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego. Podczas wielokilometrowych tras nieoceniona okaże się automatyczna skrzynia biegów.

Zwiększono sprawność terenową kampera. Samochód otrzymał osłony podwozia, solidny aluminiowy przedni zderzak z wyciągarką, dostosowane do długich tras terenowe opony all terrain oraz wzmocnione i podniesione zawieszenie.