Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

 

Nowy  model Lexusa ma być mniejszy od kompaktowego modelu UX.  Jak donosi chiński portal Autohome, nowy crossover Lexusa ma być oparty na tej samej platformie, co niedawno zaprezentowana Toyota Yaris Cross. Samochód będzie zatem przedstawicielem segmentu B i – o ile faktycznie dojdzie do jego debiutu – najmniejszym autem w ofercie Lexusa.

Nowy model ma otrzymać oznaczenie BX. Litera B będzie wynikać najpewniej z przynależności segmentowej, a znakiem X Lexus określa wszystkie SUV-y i crossovery w swojej ofercie. Chińskie media sugerują, że auto zadebiutuje w 2023 roku, a więc dwa lata po rynkowym debiucie Yarisa Cross, zapowiedzianym na 2021 rok. Samochód powstanie przede wszystkim z myślą o rynkach chińskim i europejskim, gdzie małe crossovery cieszą się sporą popularnością.

 

Toyota Yaris Cross mierzy niecałe 4,2 m długości i 1,765 m szerokości, a jej rozstaw osi wynosi 2,56 m. Dla porównania Lexus UX jest o około 30 cm dłuższy, o 7,5 cm szerszy, a odległość między osiami w tym modelu to 2,64 m, czyli o 8 cm więcej. Yaris Cross, tak jak inne nowe samochody Toyoty i Lexusa, jest oparty na platformie w architekturze TNGA, która obniża środek ciężkości oraz zwiększa sztywność nadwozia i w znacznym stopniu zwiększa pewność prowadzenia auta.

 

Lexus BX z pewnością będzie miał podobne wymiary, co Yaris Cross i skorzysta z zalet architektury TNGA. Pod maską auta niemal na pewno znajdzie się też napęd hybrydowy. W przypadku nowego crossovera Toyoty to układ o mocy 116 KM z silnikiem 1.5. W ofercie możemy spodziewać się również napędu na cztery koła, który w Toyocie Yaris Cross też będzie dostępny. Do tego Lexus z pewnością dorzuci bardziej luksusowe wnętrze, jeśli rzeczywiście zdecyduje się na wprowadzenie takiego auta do oferty.