Auto w Pracy

Slideshow Image

Z 4,93 m długości i 1,85 m szerokości, osadzony na dużych kołach o średnicy 690 milimetrów, DS 9 jest najbardziej imponującym sedanem w swojej klasie. Zbudowany jest na nowej wersji platformy EMP2, z niespotykanym wcześniej rozstawem osi, dzięki któremu pasażerowie z tyłu zyskują więcej miejsca. Smukłą sylwetkę DS 9 podkreśla nadwozie z opadającą na podobieństwo fastbacków linią dachu.  Ten trójbryłowy sedan nawiązuje do kanonów stylistycznych DS Automobiles, z przodem pełnym wyrazu i grillem DS WINGS z trójwymiarowym diamentowym motywem, który dodaje charakteru.  Na masce pojawia się giloszowana listwa z charakterystycznym dla DS wzorem „Clous de Paris”. Technika ta, stanowiąca dotychczas wyróżnik wnętrza kabin DS, po raz pierwszy została przeniesiona na nadwozie. Ukłonem w stronę modelu DS z 1955 roku są „rożki” umieszczone przy tylnej krawędzi dachu DS 9. Kultowe „rożki” w unowocześnionym kształcie spełniają teraz rolę wyjątkowych bocznych świateł pozycyjnych, które sygnalizują przejazd DS 9.

Elegancję DS 9 podkreśla płynna linia nadwozia, biegnąca nieprzerwanie od osłony chłodnicy poprzez maskę, przednią szybę i dach, aż po pokrywę bagażnika. Boki nadwozia są gładkie, z napiętą boczną linią, biegnącą od reflektorów do tylnych świateł. Charakter samochodu podkreślają chowane klamki drzwi w kolorze nadwozia i czarny dach, który uwydatnia siłę elegancji DS 9.

Z tyłu nadwozia również widać wolę połączenia wszystkich elementów w jedną całość. Powierzchnie tylnych błotników, zderzak i pokrywa bagażnika są ze sobą płynnie połączone. Wbudowane w tę powierzchnię tylne, precyzyjnie zarysowane światła z motywem łusek, kontrastują i tworzą efekt 3D, który przykuwa wzrok.  Podkreślają je boczne, chromowane elementy ozdobne, które są ukłonem w stronę wystroju legendarnego francuskiego nadwozia z lat  30. XX w. Niezwykle wąskie trzecie światło stopu poszerza optycznie tył samochodu i wizualnie wydłuża tylną szybę.

DS 9 będzie oferowany od samego początku z hybrydowym napędem plug-in E-TENSE, który składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego PureTech oraz silnika elektrycznego, a dzięki akumulatorowi o mocy 11,9 kWh jest w stanie przejechać   od 40 do 50 km (WLTP) przy zerowej emisji. Napęd elektryczny współpracuje z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów i osiąga maksymalną moc 80 kW (110 KM) i 320 Nm momentu obrotowego. Służy do ruszania z miejsca, do przyspieszania w całym zakresie prędkości samochodu oraz do jazdy w trybie zerowej emisji z prędkością do 135 km/h. Tryb elektryczny jest domyślnym trybem przy każdym ruszaniu z miejsca. Gama hybrydowych jednostek napędowych będzie się opierała na wersji E-TENSE o mocy 250 KM z napędem na przednią oś oraz dostępnej w późniejszym czasie wersji o mocy 360 KM z inteligentnym napędem na cztery koła.  W ofercie znajdzie się również wersja z silnikiem benzynowym PureTech o mocy 225 KM.

DS Automobiles oferuje pasażerom DS 9 w wersji DS LOUNGE całe swoje unikatowe know-how. We wnętrzu z wyszukanymi, szlachetnymi materiałami zastosowanymi na dużych powierzchniach, z deską rozdzielczą pokrytą skórą Nappa i fotelom obitym także w całości skórą Nappa z motywem bransoletki zegarka jest widoczna dbałość o każdy szczegół. Przełączniki w kształcie szlifowanego kryształu, Alcantara® na całej powierzchni dachu, osłony przeciwsłoneczne i uchwyty na dłoń obszyte skórą zachęcają, aby ich dotknąć i doświadczyć całkiem nowych doznań.

Dzięki dużemu rozstawowi osi, który ma aż 2,90 m, DS 9 oferuje mnóstwo miejsca na tylnych siedzeniach. Po raz pierwszy w tej klasie samochodów tylne siedzenia są podgrzewane, wentylowane i wyposażone w funkcję masażu. Środkowy podłokietnik przyczynia się do ogólnego poziomu komfortu, z elementami zapożyczonymi z wyższego segmentu, które obejmują skórzane obicie, schowki wyposażone w gniazda USB, elementy sterowania fotelami z funkcją masażu oraz przełączniki wielokolorowego oświetlenia ambientowego. 

DS 9 proponuje nową definicję indywidualnego komfortu, w którym wszystkie parametry można zmieniać dla zapewnienia każdemu pasażerowi optymalnych warunków podróży. Dzięki temu każdy z pasażerów sam decyduje o własnym komforcie w kabinie.

Komfort akustyczny, będący owocem badań prowadzonych od początku powstania marki, osiągnął jeszcze wyższy poziom dzięki rozwiązaniom, które tłumią dźwięki pochodzące z zewnątrz. Służą temu akustyczne, klejone szyby i nadwozie z łączeniami spawanymi lub klejonymi, które eliminują wszelkie drgania. Przyjemność podróżowania zwiększa system nagłośnienia Hi-Fi FOCAL Electra®, opracowany specjalnie dla DS 9, z nowymi osłonami ze stali nierdzewnej dla głośników wysokotonowych spośród zestawu czternastu głośników zamontowanych w kabinie.