Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Znana głównie z systemów ogrzewania postojowego, niemiecka firma Webasto jest również jednym z największych na świecie dostawców systemów akumulatorowych do samochodów elektrycznych.

Systemy i rozwiązania, zaprojektowane i dostarczane przez Webasto, są stosowane zarówno w samochodach osobowych, jak również ciężarowych i specjalnych, np. kempingowych. Tym razem niemiecki koncern pochwalił się supersportowym samochodem o niesamowitych osiągach.

Prezentowany na tegorocznym salonie samochodowym SEMA w Las Vegas, elektryczny Ford Mustang Lithium jest efektem owocnej współpracy koncernów Ford i Webasto. Samochód dysponuje elektrycznym silnikiem, osiągającym maksymalny moment obrotowy 1000 Nm  i mocą 900 KM.

Większość miejsca pod maską zajął potężny 800-woltowy pakiet litowych akumulatorów trakcyjnych, zdolny wygenerować 1 MW energii elektrycznej i napędzać mocarny, dwuwirnikowy silnik elektryczny. Pakiet akumulatorów umieszczono w lekkiej, sygnowanej napisem i logo Webasto, obudowie z poliwęglanu. Moc trafia do 20-calowych kół tylnej osi za pośrednictwem mechanizmu różnicowego Torsen Super 8.8 o ograniczonym poślizgu. Ford pomaga kierowcy w zarządzaniu tym zelektryfikowanym napędem za pośrednictwem czterech trybów jazdy, odpowiednio dawkujących i ograniczających moment obrotowy. Ich wyboru można dokonywać za pośrednictwem 10,4-calowego, dotykowego ekranu. 

Zawieszenie obniżono o 2,5 cm, a masę auta zredukowano, stosując specjalnie zaprojektowane dla tego modelu elementy z włókna węglowego, dodając pakiet Ford Performance Track Handling Pack, tylny dyfuzor i hamulce Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami, pochodzące z modelu Shelby GT350R.

Powstały we współpracy z Webasto, prototypowy Ford Mustang jest pokazem możliwości nowych, elektrycznych napędów. Szczegółowe osiągi tego modelu, jak prędkość maksymalna czy przyspieszenie do setki nie są jeszcze znane - ale Ford zapewnia, że auto ma oszałamiające przyspieszenie na dystansie ćwierć mili.

Na tym nie koniec współpracy z Webasto, ponieważ Mustang Lithium korzysta z szybkiej stacji ładowania TurboDX oraz przenośnej ładowarki TurboCord. Ten model jest poligonem doświadczalnym dla technologii zarządzania akumulatorami i temperaturą, które Ford i Webasto zamierzają wspólnie wprowadzić na rynek.

 

Dodajmy, że najnowsza propozycja w gamie produktów Webasto to modułowy zestaw akumulatorów CV Standard Battery, będący odpowiedzią na wymagania rynku zelektryfikowanych pojazdów. Posługując się CV Standard Battery jako podstawą, każdy producent samochodów może stworzyć indywidualnie dopasowany system baterii

Oprócz najnowszych, przeznaczonych do zastosowań domowych ładowarek Webasto Pure i Turbo DX, w ofercie firmy są również komunikujące się ze sobą ładowarki Webasto Live, które można łączyć we wspólną sieć i efektywnie zarządzać energią. Inteligentna stacja ładująca Webasto Live może się komunikować przez sieć komórkową i można ją kontrolować za pomocą aplikacji Webasto. Wykorzystanie sieci LAN i WLAN, umożliwia połączenie ze sobą kilku urządzeń Webasto Live lub ich integrację z istniejącymi sieciami. 

Stacja ładująca Webasto Live, oprócz uwierzytelniania za pośrednictwem karty RFID lub smartfona, umożliwia aktywację procesów ładowania w systemie Plug & Charge. Mobilna aplikacja pozwala na śledzenie w czasie rzeczywistym procesu ładowania, pobieranie danych i optymalizację ładowania pod względem kosztów. Urządzenie jest dostępne z kablem o długości 4,5 m lub 7 m oraz złączem typu 2 oraz ma skalowaną wydajność ładowania od 3,7 kW do 22 kW. To produkt przeznaczony nie tylko dla klientów końcowych, ale również producentów samochodów i klientów instytucjonalnych, posiadających własne floty pojazdów.