Auto w Pracy

Slideshow Image

Volkswagen Golf 8 generacji z cyfrowymi urządzeniami na pokładzie, doskonale skomunikowane ze światem zewnętrznym, z systemami działającymi w sposób prewencyjny, z intuicyjnym systemem obsługi i zelektryfikowanym układem napędowym. To najbardziej nowoczesny Golf w historii. Jest dostępny w aż pięciu odmianach hybrydowych, elektryzując świat samochodów klasy kompaktowej; cyfrowe urządzenia w jego kabinie umożliwiają intuicyjną obsługę w dotychczas nieznanym stopniu; systemy asystujące są w stanie ingerować automatycznie do prędkości 210 km/h.

Od czasu swojej premiery 45 lat temu Golf zawsze odznaczał się funkcjonalnością, która znakomicie współgrała ze stylistyką tego auta. Tak samo jest w przypadku najnowszego modelu. Dobrym przykładem połączenia funkcji estetycznych z praktycznymi jest profil nowego Golfa. Elementem dominującym w sylwetce auta widzianego z boku jest charakterystyczny słupek dachowy C. Dzięki niemu sylwetka auta nabiera dynamiki, a jednocześnie przenosi do współczesności design pierwszego Golfa. Doskonałe proporcje dachu i przeszklonej części nadwozia w stosunku do powierzchni znajdujących się poniżej linii okien nadają posturze nowego Golfa mocy, a niska linia dachu – sportowej dynamiki. Równie wyraziste są masywna tylna część nadwozia i mający niepowtarzalny styl przód auta z bardzo wąską osłoną chłodnicy i charakterystycznym ostrym przetłoczeniem blach na wysokości klamek drzwi. We wszystkich wersjach Golfa zastosowano diodowe oświetlenie LED, która zastąpiła konwencjonalne reflektory. Wzór diodowych świateł stał się przy tym dominującym i niepowtarzalnym elementem stylistyki Golfa ósmej generacji.

Długość auta wynosi 4.284 mm, szerokość 1.789 mm, a wysokość 1.456 mm. Rozstaw osi to 2.636 mm. Powierzchnia czołowa nowego Golfa została zmniejszona do 2,21 m2, a współczynnik oporu powietrza Cx do 0,275.

Nowe wskaźniki i systemy multimedialne działające online łączą się tworząc jeden, znajdujący się na tej samej osi cyfrowy kokpit; współgrają z nim dotykowe pola i ekrany. Zakres informacji dostarczanych kierowcy można poszerzyć korzystając z opcjonalnego wyświetlacza Head-up. Systemy nie tylko współdziałają między sobą, ale poprzez online connectivity unit (OCU) łączą się ze światem zewnętrznym poza samochodem. Jednostka OCU stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus. Dzięki połączeniu online system nawigacji może działać aktywnie i na przykład dostarczać informacji na temat automatycznie pojawiających się wzdłuż trasy przejazdu „points of interest” – podaje numer telefonu do restauracji, by umożliwić zarezerwowanie stolika przy użyciu smartfona z wykorzystaniem Bluetooth. Zestaw informacji i wygląd cyfrowych wyświetlaczy kierowca może dostosowywać do swoich osobistych potrzeb i upodobań.  Systemy asystujące i zbiorowa inteligencja zwiększają bezpieczeństwa funkcje wspomagające kierowcę działają automatycznie do prędkości 210 km/h system komunikacji Car2X z wyprzedzeniem ostrzega o niebezpieczeństwie.

Nowy Golf to i nowe zespoły napędowe. Do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), zespoły napędowe typu Mild-Hybrid (eTSI) oraz zespoły hybrydowe typu plug-in (eHybrid). Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy tych jednostek – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 66 kW/90 KM do ponad 221 kW/300 KM. Kilka zespołów napędowych będzie oferowanych w Golfie po raz pierwszy. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 66 kW/90 KM i 81 kW/110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 85 kW/115 KM i 110 kW/150 KM. Nowe jednostki benzynowe działają – to nowość – w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowość, zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), znacznie zmniejszając emisję tlenków azotu (NOx). W porównaniu z tradycyjnymi silnikami nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa. Nowe są również cztery spośród łącznie pięciu hybrydowych zespołów napędowych. Trzy zespoły eTSI i dwa eHybrid. Jako pierwszy Volkswagen nowy Golf będzie dostępny z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem generator-rozrusznik 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. Mild-Hybrid. Jego zaletą jest oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP), ponadto samochód wyposażony w ten rodzaj napędu rusza z miejsca bardzo dynamicznie i komfortowo. Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM i 110 kW/150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in. W nowej wersji eHybrid uzyskuje moc systemową 150 kW/204 KM, z kolei sportowa wersja w modelu GTE osiąga 180 kW/245 KM. Obydwie wersje Golfa z napędem eHybrid są wyposażane w nowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh, który pozwala na pokonywanie znacznych odległości wyłącznie w trybie elektrycznym, przez co nowy Golf staje się autem do pewnego stopnia bezemisyjnym.