Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Kolejna odsłona Audi A5 kusi nowym atrakcyjnym wyglądem. Osłona chłodnicy Singleframe z kratownicą o wyglądzie plastra miodu jest bardziej płaska i nieco szersza. Szczeliny wentylacyjne powyżej kratownicy nawiązują stylistycznie do klasycznego Audi Sport quattro z roku 1984. Wyraźny spojler tworzy dolną krawędź przedniego zderzaka, po którego bokach znajdują się powiększone wloty powietrza. Patrząc na auto z boku, nowy kształt sekcji progów nadaje pojazdowi smukłego wyglądu, a wkładka dyfuzora z trapezoidalnymi końcówkami rur wydechowych poszerza je optycznie z tyłu. Audi A5 standardowo wyposażono w diodowe reflektory przednie. Opcjonalną alternatywą dla tego rozwiązania  są diodowe reflektory przednie Matrix w połączeniu z diodowymi światłami tylnymi z dynamicznymi kierunkowskazami i z funkcją sekwencji świetlnych. Najwyższą z dostępnych na żądanie opcji jest wersja z reflektorami diodowymi Matrix i ze światłami laserowymi Audi oraz z diodowymi światłami tylnymi również z dynamicznymi kierunkowskazami i z funkcją sekwencji świetlnych. Klienci mogą wybierać w palecie dwunastu lakierów nadwozia, wśród których znaleźć można nowy odcień metalizowanego koloru zielonego - district green.

Wnętrze nowego Audi A5 zdominowane jest przez linie poziome. Centralnym punktem lekko zwróconej w stronę kierowcy tablicy rozdzielczej  jest duży wyświetlacz systemu MMI touch – centrum sterowania nowym systemem obsługi. Pakiet wielokolorowego, nastrojowego oświetlenia konturowego w ciemnościach podkreśla stylistyczne szczegóły wnętrza. Pakiet ten jest standardem w linii wyposażeniowej design selection. Dzięki nowemu systemowi MMI touch, połączone z siecią Audi A5 oferuje doświadczenia użytkownika znane ze smartfonów. Montowane w poprzednich modelach pokrętło, zastąpione zostało tu ekranem dotykowym o przekątnej 10,1 cala z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej. Sterowanie głosowe oparte na języku naturalnym rozumie wiele sformułowań języka codziennego. Najwyższym stopniem rozbudowy systemów connectivity i infotainment jest nawigacja MMI navigation plus.

Dzięki nowym funkcjom, nawigacja jest inteligentna i intuicyjna. Dla przykładu: na podstawie uprzednio przejechanych tras sugeruje przebieg aktualnej. Pakiet usług Audi connect i Audi connect plus dostarcza wiele informacji pobieranych wprost z internetu. Są to m.in. informacje o znakach drogowych, informacje o zagrożeniach, informacje o miejscach parkingowych przy ulicy oraz informacje serwisu Car-to-X o sekwencji świateł na skrzyżowaniach. Ta ostatnia z usług w lipcu została uruchomiona przez Audi w Ingolstadt. W jej ramach samochód łączy się z centralnym komputerem miejskim sterującym sygnalizacją świetlną.

Odświeżone Audi A5 dostępne jest w Europie z silnikami, których moc rozpoczyna się od 120 kW (163 KM). W gamie znajdują się też mocne jednostki V6 montowane w modelach typu S. Silniki spełniają normy emisji Euro 6d-temp

Audi S5 Sportback oraz S5 Coupé , mają pod maską wysokoprężną jednostkę napędową V6, o mocy 255kW (347KM) i momencie obrotowym 700 Nm. Moc silnika montowanego w S5 Sportback i S5 Coupé przenoszona jest na drogę za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic i stałego napędu na cztery koła quattro. Twarde zawieszenie S sport jest tu standardem. Kontrola tłumienia dostępna jest opcjonalnie.

 

Na rynkach pozaeuropejskich S5 Coupé i S5 Sportback oferowane są z trzylitrowym silnikiem TFSI. Turbodoładowana, benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem ma moc 260 kW (354 KM) i wytwarza wysoki moment obrotowy rzędu 500 Nm, dostępny w zakresie od 1370 do 4500 obr./min. V6 rozpędza S5 Coupé od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W S5 Sportback TFSI standardowy sprint „do setki” wynosi o dwie dziesiąte sekundy dłużej.