Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Porsche wprowadza dwa wyjątkowo emocjonujące, mocne modele – 718 Spyder i 718 Cayman GT4, które wjeżdżają na czołowe pozycje w gamie swojej serii modelowej. Ze swoim rasowym charakterem adresowane są do entuzjastów sportowych aut ceniących „niefiltrowaną" radość z jazdy, wysoki poziom zwinności i niemal intymną bliskość jednostki napędowej. Wszystko to oferuje perfekcyjnie zrównoważona koncepcja pojazdu z centralnie umieszczonym silnikiem. Po raz pierwszy w historii 718 Spyder i 718 Cayman GT4 korzystają z tej samej bazy technicznej, w tym z nowo opracowanego 6-cylindrowego motoru o pojemności 4 litrów, połączonego z 6-biegową manualną przekładnią. Wolnossący bokser w obu modelach osiąga moc 309 kW (420 KM). GT4 reprezentuje podstawowy drogowy model GT firmy Porsche, natomiast Spyder powstał z myślą o krętych odcinkach dróg. Obie maszyny wyróżniają się wysoce efektywną aerodynamiką, kompletnym podwoziem GT i wydajnymi hamulcami.

Sercem obu modeli jest nowy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów. Wolnossąca jednostka bazuje na tej samej rodzinie motorów, co silniki turbo w obecnej serii modelowej 911 Carrera. Nowy wysokoobrotowy bokser generuje moc 309 kW (420 KM) – o 35 KM więcej niż w poprzednich modelach GT4. W przypadku trzeciej generacji Spydera przyrost mocy wynosi nawet 45 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm jednostka osiąga w zakresie od 5000 do 6800 obr./min. Wyposażone w manualną przekładnię samochody sportowe są w stanie pokonać barierę 300 km/h: prędkość maksymalna 718 Spyder to 301 km/h, a 718 Cayman GT4 może osiągnąć 304 km/h. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Skorelowane zużycie paliwa tych sportowych aut z umieszczonym centralnie silnikiem wynosi 10,9 l/100 km (cykl NEDC). Maksymalna prędkość obrotowa wynosi 8000 obr./min. Niepowtarzalne brzmienie boksera pozostaje bez zmian.

Nowe 718 Spyder to purystyczna maszyna stworzona dla przyjemności z jazdy – między innymi dzięki lekkiemu poszyciu dachowemu, które radzi sobie nawet z najwyższymi prędkościami. Model kontynuuje historię słynnych Roadsterów, takich jak Porsche 550 Spyder oraz 718 RS 60 Spyder.

718 Spyder ma tylny spojler, który podnosi się automatycznie przy 120 km/h. Funkcjonalny dyfuzor sprawia, że jest to pierwszy model z rodziny Boxster, który wytwarza aerodynamiczny docisk na tylnej osi.

Nowe Porsche 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4 można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od 456 tys. zł za 718 Spyder i od 478 tys. zł za 718 Cayman GT4.