Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

 

BMW M GmbH wprowadza do oferty  cztery nowe samochody sportowe, dopełniają paletę modeli serii 8: nowe BMW M8 Coupé , BMW M8 Competition Coupé a także nowe BMW M8 Cabrio i nowe BMW M8 Competition Cabrio.

 

Nowe modele czerpią moc z najpotężniejszego silnika, jaki powstał do tej pory w historii BMW M GmbH. Wysokoobrotowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwija moc 441 kW (600 KM) w nowym BMW M8 Coupé i nowym BMW M8 Cabrio oraz 460 kW (625 KM) w modelach Competition. Jednostka napędowa o doskonałych osiągach idealnie współpracuje z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic, a moc generowana przez silnik jest przekazywana na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła M xDrive. BMW M8 Coupé i nowe BMW M8 Cabrio przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3/3,4 sekundy. Z kolei nowe BMW M8 Competition Coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, a nowe BMW M8 Competition Cabrio w 3,3 sekundy.

 

Specjalna technologia układu jezdnego tego modelu została opracowana i dostosowana do specyficznych wymogów panujących na torze wyścigowym. Jednym z głównych atutów układu jezdnego jest nowo opracowany, zintegrowany układ hamulcowy. Specjalnie przystosowana do M wersja ma dwa różne ustawienia czułości pedału hamulca. Wysokoobrotowy silnik V8 wyróżnia się błyskawicznym reagowaniem, potencjałem rozwijania wysokich prędkości i sprawnym przekazywaniem mocy w niezwykle szerokim przedziale obrotów. Technologia M TwinPower Turbo, w którą wyposażono 4,4-litrową jednostkę napędową, obejmuje dwie turbosprężarki o zoptymalizowanej wydajności zamontowane w kształcie litery „V” pomiędzy bankami cylindrów, a także układ pośredniego chłodzenia powietrza doładowującego i bezpośredni wtrysk paliwa o maksymalnym ciśnieniu roboczym 350 barów. Kolejną nowością technologiczną są krzyżowe kolektory wydechowe obsługujące oba rzędy cylindrów.

Silnik w nowym BMW M8 Coupé i nowym BMW M8 Cabrio osiąga maksymalny moment obrotowy 750 Nm w przedziale prędkości obrotowych od 1800 do 5600 obr/min i generuje maksymalną moc 441 kW (600 KM) przy 6000 obr/min aż do odcięcia obrotów przy 7200 obr/min. Jednostka napędowa w modelach Competition utrzymuje maksymalny moment obrotowy do 5800 obr/min i osiąga maksymalną moc 460 kW (625 KM) przy 6000 obr/min, gdy do głosu dochodzi czysty wyścigowy instynkt i apetyt na wysokie obroty. Najpotężniejszy wariant silnika V8 wyposażono w specjalne mocowanie, aby uzyskać bardziej usztywnione połączenie z konstrukcją pojazdu. Przekłada się to na jeszcze bardziej wyostrzone reakcje silnika i ma pozytywny wpływ na zwrotność i zmniejszone przenikanie hałasu silnika do kabiny.

Ogólnoświatowa premiera nowych modeli dopełniających ofertę BMW M GmbH odbędzie się 25– 27 czerwca 2019 roku podczas imprezy #NextGen BMW Group w BMW Welt w Monachium.