Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Trzecia generacja BMW serii 1 zostanie zaprezentowana publiczności po raz pierwszy w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca 2019 r. w ramach nowej platformy prezentacyjnej BMW Group #NEXTGen. Miejscem targowej premiery nowego BMW serii 1 będzie Międzynarodowa Wystawa Samochodów (IAA) we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2019 roku. Wprowadzenie na rynki na całym świecie nastąpi od 28 września 2019 r.

Nowe BMW będzie oferowane wyłącznie w wersji 5-drzwiowejj. Długość 4319 mm, szerokość 1799 mm i wysokość 1434 mm. Rozstaw osi wynosi 2670 mm, jest więc o 20 mm krótszy niż w drugiej generacji.  Widok boczny BMW serii 1 charakteryzuje się typowym dla BMW przodem przypominającym nos rekina, klinowym kształtem i płaską powierzchnią szyb, która kończy się na słupku C charakterystycznym załamaniem „Hofmeister kink”. Kilka wyraźnie zarysowanych, precyzyjnych linii oraz charakterystyczne wymodelowane powierzchnie nadają nowemu BMW serii 1 atletyczny wygląd. Widok tylny wyróżnia atletycznie szeroka sylwetka w dolnej części i zwężenie u góry. Typowe „nerki” BMW są teraz większe, bardziej rzucają się w oczy i po raz pierwszy w tej serii mają postać połączonych pośrodku elementów. Topowy sportowy model BMW M135i xDrive ma wyrazistą, inspirowaną sportami motorowymi atrapę chłodnicy z trójwymiarową siatką w miejsce klasycznych listew grilla. Przednie reflektory są teraz ustawione pod kątem, nadając pojazdowi świeży wygląd. Nadwozie ma zaoferować więcej przestrzeni dla pasażerów i bagażu. Pojemność bagażnika wzrosła o 20 l i wynosi teraz 380 l, a przy złożonej tylnej kanapie 1200 l.

Po raz pierwszy w BMW serii 1 będzie można zamówić elektryczny dach panoramiczny, oraz podświetlane listwy dekoracyjne.

Trzecia generacja BMW serii 1 opiera się na nowoczesnej konstrukcji BMW z napędem na przednie koła. Można będzie również zamówić wersję z napędem BMW xDrive. Technologię ARB i BMW Performance Control zastosowano również w BMW 120d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,7-4,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 124-117 g/km*) oraz w BMW M135i xDrive, które są standardowo wyposażone w inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive. BMW xDrive w BMW M135i wyposażono również w nowo opracowaną mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego Torsena, która jako blokada poprzeczna przedniej osi daje samochodowi jeszcze bardziej sportowy charakter. Blokada mechanizmu różnicowego jest zintegrowana z oferowaną standardowo 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic i obejmuje również procedurę startu (Launch Control), która zapewnia maksymalny moment obrotowy 450 Nm już na pierwszym i drugim biegu. Reagujący jeszcze bardziej spontanicznie sportowy układ kierowniczy M w BMW M135i xDrive poprawia zwinność i łatwość wchodzenia w zakręt, a sportowe hamulce M oferują zawsze wysoką stabilność i duże rezerwy. Sportowy układ kierowniczy M i sportowe hamulce M są również dostępne w wyposażeniu dodatkowym pozostałych modeli BMW serii 1.

Na początku do sprzedaży trafią trzy silniki wysokoprężne i dwa benzynowe, o mocy: od 85 kW (116 KM) w BMW 116d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,2-3,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 110-100 g/km*) aż po 225 kW (306 KM) w BMW M135i xDrive. Jego nowy silnik jest najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem BMW Group. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW M135i xDrive zaledwie 4,8 s (4,7 s z pakietem M Performance dostępnym od 11/2019 r.), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Mimo tak sportowych osiągów jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 7,1 do 6,8 l/100 km, a emisja CO2 od 162 do 155 g/km. Silniki BMW serii 1 spełniają surową normę emisji spalin Euro 6d-TEMP, a BMW 116d spełnia już normę Euro 6d. Silniki benzynowe są wyposażone w filtr GPF, a silniki wysokoprężne w filtr cząstek stałych, katalizator akumulacyjny NOx oraz system SCR (Selective Catalytic Reduction).

BMW 116d, BMW 118d oraz BMW 118i wyposażone są standardowo w zaawansowaną 6-biegową skrzynię manualną. Nowością jest ultranowoczesna 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa Steptronic dostępna jako opcja w BMW 116d oraz BMW 118i. 8-stopniowa skrzynia Steptronic dostępna opcjonalnie w BMW 118d i standardowo w BMW 120d xDrive, oraz 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic w BMW M135i xDrive zostały dodatkowo zoptymalizowane pod względem komfortu zmiany biegów i akustyki. Dzięki inteligentnej łączności obie automatyczne skrzynie biegów mogą dostosowywać strategię zmiany biegów do aktualnej trasy i sytuacji na drodze.