Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Toyota C-HR oraz spokrewniony z nią model IZOA to pierwsze samochody elektryczne na baterie Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Ich sprzedaż rozpocznie się w 2020 roku. 

Elektryczna Toyota C-HR będzie produkowana w fabryce GAC-Toyota, zaś bliźniaczy model IZOA w zakładzie FAW-Toyota. Nowy model ma nieco zmieniony przód ze zmniejszonym grillem, co wynika z tego, że czysto elektryczny silnik wymaga mniej chłodzenia. Toyota nie podała jeszcze żadnych informacji technicznych na temat nowych samochodów.

 

Koncepcyjny model RHOMBUS wzbudził zainteresowanie na targach w Szanghaju. Ten samochód elektryczny, opracowany przez Toyota Motor Engineering & Manufacturing China, ośrodek R&D Toyoty w Chinach. Samochód ten powstał z myślą o kierowcach z pokolenia urodzonego po 1990 roku.

Toyota C-HR oraz IZOA w wersji BEV to pierwsze modele elektryczne Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Niedługo po tych premierach, w pierwszej połowie lat 2020. Toyota wprowadzi na rynki całego świata wiele kolejnych modeli elektrycznych. Marka zintensyfikuje elektryfikację swojej gamy modelowej, by do 2030 roku sprzedawać 5,5 miliona zelektryfikowanych aut rocznie – liczba ta stanowi połowę obecnej sprzedaży Toyoty na świecie. Czy jest to realne? Taki miks udało się już osiągnąć marce w Europie Zachodniej i Środkowej – hybrydy stanowią 50% wszystkich Toyot sprzedawanych w naszej części świata.

 

Do lutego 2019 całkowita globalna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów japońskiego producenta wyniosła niemal 13 milionów aut, licząc od premiery pierwszej generacji Priusa w 1997 roku. Samochody te pozwoliły uniknąć emisji ponad 103 milionów ton CO2.