Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Rodzina modeli Cayenne powiększa się o sportowe coupe. Bardziej dynamiczne proporcje w połączeniu ze specjalnymi elementami designu nadają nowemu Cayenne Coupé aurę wyjątkowej elegancji. „Znacznie mocniej opadająca linia dachu sprawia, że Cayenne Coupé wydaje się jeszcze bardziej dynamiczne i pozycjonuje je jako najbardziej sportowy model w segmencie” – powiedział Michael Mauer, wiceprezes Porsche Style. Charakterystyczną sylwetkę Coupé dodatkowo akcentują spojler dachowy oraz obniżona o około 20 mm linia dachu – przednia szyba i słupki A są tu bowiem pochylone bardziej niż w Cayenne. Z kolei przeprojektowane tylne drzwi i błotniki poszerzają tylne nadkola o 18 mm, podkreślając muskularną rzeźbę karoserii. A ponieważ tylna tablica rejestracyjna została umieszczona na zderzaku, samochód wydaje się „spoczywać” bliżej ziemi. Za sprawą adaptacyjnego spojlera dachowego aktualne Cayenne Turbo było pierwszym SUV-em, w którym zastosowano ten typ aktywnej aerodynamiki. Nowe Cayenne Coupé idzie o krok dalej – we wszystkich odmianach modelu „lotka” dachowa łączy się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem w ramach aktywnej aerodynamiki Porsche (PAA – Porsche Active Aerodynamics). Przy prędkości 90 km/h i większej spojler – harmonijnie zintegrowany z sylwetką pojazdu – wysuwa się o 135 mm. W ten sposób zwiększa nacisk na tylną oś, a jednocześnie podnosi wydajność.

Nowy Cayenne Coupé oferuje mnóstwo przestrzeni – maksymalnie dla czterech osób. Z przodu czekają nowe sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i zintegrowanymi zagłówkami, zapewniające wyjątkowy komfort i optymalne podparcie boczne. Z tyłu Coupé jest standardowo wyposażone w kanapę wyprofilowaną na kształt dwóch pojedynczych siedzeń. Alternatywnie, bez dopłaty, można zamówić komfortowe tylne siedzenia znane z Cayenne. Pasażerowie drugiego rzędu siedzą o 30 mm niżej niż w Cayenne, co oznacza, że pomimo sportowej, obniżonej sylwetki mają do dyspozycji dużo miejsca nad głowami. Pojemność bagażnika wynosi 625 litrów – co idealnie sprawdza się w codziennej eksploatacji, a po złożeniu kanapy wzrasta do 1540 litrów (Cayenne Turbo Coupé: od 600 do 1510 litrów).

Za sprawą adaptacyjnego spojlera dachowego aktualne Cayenne Turbo było pierwszym SUV-em, w którym zastosowano ten typ aktywnej aerodynamiki. Nowe Cayenne Coupé idzie o krok dalej – we wszystkich odmianach modelu „lotka” dachowa łączy się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem w ramach aktywnej aerodynamiki Porsche (PAA – Porsche Active Aerodynamics). Przy prędkości 90 km/h i większej spojler – harmonijnie zintegrowany z sylwetką pojazdu – wysuwa się o 135 mm. W ten sposób zwiększa nacisk na tylną oś, a jednocześnie podnosi wydajność.

Dynamiczne linie i specjalne elementy designu zdecydowanie wyróżniają nowe Cayenne Coupé na tle Cayenne. Jednocześnie najnowszy wariant korzysta ze wszystkich technicznych atutów trzeciej generacji modelu, w tym wydajnych zespołów napędowych, innowacyjnych układów podwozia, scyfryzowanej koncepcji obsługi i wyświetlania informacji oraz wszechstronnych systemów łączności.

 

W chwili premiery rynkowej dostępne są dwie wysokowydajne wersje silnikowe. Pierwsza z nich, Cayenne Coupé, korzysta z 6-cylindrowej turbodoładowanej jednostki o pojemności 3 litrów, mocy 250 kW (340 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Z pakietem Sport Chrono jej przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 s, a z opcjonalnymi pakietami sportowymi optymalizującymi masę pojazdu spada do 5,9 s. Prędkość maksymalna tego wariantu wynosi 243 km/h.

Topowe Cayenne Turbo Coupé staje na linii startowej z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 404 kW (550 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.

Nowy Porsche Cayenne Coupé jest już dostępne w sprzedaży; w Porsche Centrach pojawi się w maju 2019 r. Ceny modelu zaczynają się od 411 000 zł w przypadku Cayenne Coupé oraz 720 000 zł w przypadku Cayenne Turbo Coupé.