Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

 

Najnowsza generacja Volkswagena Passata zadebiutuje na Salonie w Genewie. Na tą okazję przygotowano wyjątkowo atrakcyjną wersję Passata Varianta R-Line Edition.  Jest to seria limitowana do 2000 egzemplarzy. Samochód ma napęd na cztery koła (4MOTION) i – do wyboru – silnik TDI o mocy 176 kW/240 KM lub TSI osiągający 200 kW/272 KM.

 

Konfiguracja nowego Passata Varianta 4MOTION R-Line Edition jest wyjątkowa: zaawansowany technicznie model jest dostępny z nowym lakierem o nazwie „Szary Kamień Księżycowy” (Mondsteingrau). Do tego koloru dobrano czarne elementy – w oczy rzuca się przede wszystkim dach lakierowany na wysoki połysk. Czarne są również spojler na krawędzi dachu, relingi uraz obudowy lusterek zewnętrznych. Lakierowane na wysoki połysk i także czarne są ponadto obramowania bocznych szyb, dyfuzor z tyłu nadwozia, ramki wokół reflektorów oraz ozdobne listwy. Do kolorystyki auta dopasowano ciemne LED-owe lampy z tyłu oraz błyszczące lakierowaną czernią 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów (typ „Pretoria”).

 

Czarny kolor dominuje również we wnętrzu auta – kierowca i pasażer siedzą na sportowych fotelach R-Line; ich centralną część pokryto tapicerką ze skóry Nappa, boki natomiast skórą o odmiennej strukturze. Ze szlachetnej szczotkowanej stali wykonano pedały, z tego samego materiału zrobiono również progi (z logiem R-Line). Nowe stylowe oświetlenie wnętrza jest teraz dostępne w wielu kolorach.

Passat z serii Limited Edition jest ponadto wyposażony seryjnie niemal we wszystkie najnowsze rozwiązania techniczne. Należą do nich „Digital Cockpit” (cyfrowe wskaźniki) oraz pokryty szklaną taflą 9,2-calowy ekran systemu nawigacyjnego „Discover Pro” ze wbudowaną kartą SIM (e-SIM). Dzięki nowej „App-Connect” po raz pierwszy bezprzewodowo, za pośrednictwem bluetooth i „Apple CarPlay” można korzystać z aplikacji telefonu za pośrednictwem ekranu dotykowego systemu multimedialnego.

 

Kolejną nowością jest „Travel Assist” – ten system asystujący umożliwia Passatowi jako jednemu z pierwszych samochodów na świecie poruszanie się częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h. Kierowanie pojazdem, hamowanie oraz przyspieszanie przejmuje w tym wypadku sam samochód, wystarczy jedynie, żeby ręce kierowcy spoczywały na kierownicy. To, że właśnie tak jest Passat rejestruje za pomocą pierwszej pojemnościowej (reagującej na dotyk) wielofunkcyjnej, pokrytej skórą kierownicy Volkswagena. Nowy inteligentny system „Travel Assist” tworzą kamera umieszczona z przodu auta, monitorujący przestrzeń przed autem system „Front Assist”, „Park Assist” ułatwiający parkowanie, „Side Assist” wspomagający kierowcę podczas zmiany pasa ruchu, a także aktywny tempomat „ACC” automatycznie utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego samochodu.

Inne elementy wyposażenia seryjnego to między innymi matrycowe reflektory „IQ.Light”, system „Area View” prezentujący obraz otoczenia samochodu oraz najnowsza wersja zawieszenia adaptacyjnego „DCC”. Sportowy charakter modelu specjalnego opracowanego przez inżynierów Volkswagen R podkreśla – podobnie jak w Golfie R** i w nowym T-Rocu R* – funkcja „ESC-off”, pozwalająca na odłączenie elektronicznej kontroli stabilizacji podczas jazdy na torze.