Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

 

BMW M GmbH rozszerza ofertę modeli nastawionych na fenomenalne osiągi o nowe propozycje w średniej klasie pojazdów SAV (Sports Activity Vehicle) i SAC (Sports Activity Coupé). BMW X3. Oprócz BMW X3 M i BMW X4 M do salonów trafią również odpowiadające im modele Competition.

Do napędu obu modeli zastosowano najmocniejszy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy w historii BMW. Wysokoobrotowa jednostka napędowa w technologii M TwinPower Turbo generuje maksymalną moc 353 kW (480 KM) przy pojemności 3,0 litra i momencie obrotowym 600 Nm. W wersji z dwoma turbosprężarkami opracowanej specjalnie do BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition osiągi zwiększono o dodatkowe 22 kW (30 KM) do 375 kW (510 KM).

Nowoczesny silnik o znakomitych osiągach idealnie współgra z 8-stopniową skrzynią biegów M Steptronic z układem Drivelogic. Sprawne przenoszenie wytwarzanej mocy na drogę zapewnia system napędu na cztery koła M xDrive, który zadebiutował w BMW M5. Centralne sterowanie interakcją między M xDrive a aktywnym mechanizmem różnicowym M na osi tylnej umożliwia układowi napędowemu na cztery koła rozdzielanie mocy silnika na poszczególne koła w taki sposób, aby osiągnąć optymalną przyczepność, zwinność i stabilność kierunkową. BMW X3 M i BMW X4 M przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, natomiast warianty Competition osiągają 100 km/h na prędkościomierzu ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,1 sekundy.

Połączenie energii i precyzji, z której słyną samochody BMW M, opiera się na specyficznych dla modelu elementach wzmacniających nadwozie oraz wyrafinowanej technologii układu jezdnego, precyzyjnie dostrojonej pod kątem wykorzystania mocy silnika. Dzięki trzem ustawieniom, które można wybierać poprzez naciśnięcie przycisku, elektronicznie sterowane amortyzatory zawieszenia M zapewniają nie tylko doskonały komfort codziennej jazdy, ale także bezpośredni kontakt z drogą przy minimalizacji ruchów kół i karoserii. Kinematyka i elastokinematyka układu jezdnego M – obejmującego dwuprzegubową oś przednią z kolumnami amortyzującymi oraz pięciowahaczową oś tylną – gwarantują precyzyjne położenie kół i stabilność kierunkową. Uzupełnieniem technologii układu jezdnego, który został zaprojektowany pod kątem precyzyjnych właściwości jezdnych, jest charakterystyczny dla M układ kierowniczy (obejmujący układ M Servotronic i zmienne przełożenie) i mocne hamulce kompozytowe M. Oprócz tego w standardowej specyfikacji znalazły się także 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich.

Podobnie jak w przypadku układów sterowania amortyzatorami i trybów M xDrive naciśnięciem przycisku można także regulować charakterystykę i konfigurację sterowania silnikiem i przekładnią. Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) pozwala na kontrolowany poślizg kół w trybie M Dynamic. Opcję można również wyłączyć. Za pośrednictwem menu iDrive możliwy jest wybór treści, jakie mają być pokazywane na opcjonalnym wyświetlaczu HeadUp. Kierowca może zapisać dwie opcje konfiguracyjne powyższych parametrów według własnych preferencji w menu iDrive oraz włączać je w razie potrzeby, korzystając z dwóch przycisków M na kierownicy.

Specjalne elementy stylistyczne M optymalizują dostarczanie powietrza chłodzącego w BMW X3 M, BMW X4 M i Competition, a także aerodynamikę tych modeli. We wnętrzu samochodów sportowy klimat łączy się z luksusem dzięki elektrycznie regulowanym fotelom sportowym, tapicerce ze skóry Vernasca, unikatowemu dla M kokpitowi, skórzanej kierownicy M oraz drążkowi dźwigni zmiany biegów M.

Jeszcze bardziej ekskluzywne akcenty zastosowano we wnętrzu BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition: błyszczące, czarne obramowanie atrapy chłodnicy BMW w kształcie nerki, a także wykończenia lusterek zewnętrznych i skrzeli M oraz spojlera tylnego SAC. W skład wyposażenia standardowego wchodzą także 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w kolorze polerowanej czerni oraz układ wydechowy M Sport. Efektowny klimat wnętrza tworzą z kolei fotele sportowe M z tapicerką i dodatkowymi wykończeniami ze skóry Merino, unikatowe dla modelu listwy progowe oraz tabliczka z nazwą modelu w konsoli środkowej. W ramach wyposażenia opcjonalnego do modeli Competition zaprojektowano specjalne dwukolorowe wzory tapicerki z aplikacjami z alcantary.