Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Po sporym spadku zamówień na samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi, rok 2018 przyniósł odwrócenie trendu. Jak podaje Volkswagen w Niemczech nastąpił wzrost zamówień na takie samochody. Popyt na samochody z silnikami o zapłonie samoczynnym był szczególnie duży wśród klientów prywatnych i niemal się podwoił –  z 15 procent w 2017 roku do 27 procent w ubiegłym roku. „W Niemczech debata na temat silników wysokoprężnych jest obciążona emocjonalnie i często odbiega od faktów. Biorąc pod uwagę wysoką wydajność silników Diesla i świetne osiągi aut napędzanych wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, jeszcze przez długie lata pozostaną one ważną technologią szczególnie dla tych, którzy podróżują na długich dystansach. Mimo zmian klimatycznych.” – powiedział Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży.

Udział zamówień na samochody z silnikiem Diesla wzrósł do 43 procent w 2018 roku, z 39 procent w 2017.

Silniki Diesla pomagają producentom aut w osiągnięciu progów emisji gazów cieplarnianych. Spalanie w dieslu jest wydajniejsze, a wysokoprężne jednostki napędowe emitują do 15 procent mniej dwutlenku węgla niż porównywalne silniki benzynowe. Korzyści w związku z emisją CO2 są jeszcze większe w przypadku dużych samochodów.