Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowe BMW serii 7 oferowane jest w dwóch wariantach karoserii. Wersja przedłużona ma większy o 14 cm rozstaw osi i oferuje więcej miejsca na tylnych siedzeniach. Długość zewnętrzna tych luksusowych limuzyn wynosi teraz 5120 i 5260 mm, czyli zwiększyła się o 22 mm. Szerokość samochodu1902 mm oraz wysokość 1467 mm (wersja przedłużona: + 479 mm) pozostały bez zmian.

W nowym modelu przeprojektowano przód samochodu, który jest teraz wyższy o 50 mm. Nową maskę silnika wyróżniają precyzyjne kontury i większy emblemat marki. Dominującym elementem nowej stylistyki przodu jest atrapa chłodnicy BMW z jednolitym obramowaniem i której powierzchnia została zwiększona o około 40 procent. W połączeniu z bardziej płaskimi reflektorami tworzy  wizualny kontrast stanowiący nowy znak rozpoznawczy luksusowych modeli BMW. Oprócz standardowych diodowych reflektorów adaptacyjnych oferowane są światła laserowe BMW o zasięgu do 560 m.

Zewnętrzne wloty powietrza w dolnej części pasa przedniego mają teraz duże elementy prowadzenia powietrza. Kierują one powietrze do kanałów chłodzenia hamulców oraz do tzw. zasłon powietrznych minimalizujących zawirowania powietrza w obszarze nadkoli. Blendy lakierowane w kolorze karoserii i nowe listwy chromowane nadają poszyciu zderzaka elegancji, która dodatkowo podkreśla prezencję przodu.

Pionowo ustawione „skrzela sięgają teraz znacznie dalej do góry, a ich elementy dekoracyjne umieszczone są pod kątem 90° w stosunku do bocznych listew ozdobnych.

Nowy pas tylny nawiązuje do stylistyki osłon wlotów powietrza z przodu. Zintegrowane końcówki rur wydechowych mają szersze chromowane obramowania. Trójwymiarowo uformowane lampy tylne nowego BMW serii 7, teraz niższe o 35 mm. Diodowe źródła światła umieszczone są za czerwonymi i czarnymi kloszami, których kształt podkreśla kontury lamp tylnych w kształcie litery L.

Kolejną nowością jest precyzyjna, sześciomilimetrowa listwa świetlna umieszczona pod chromowaną wstęgą biegnącą na całej szerokości pokrywy bagażnika od jednej lampy do drugiej.

Wewnątrz nowego BMW serii 7 przestronne, komfortowe wnętrze, wyselekcjonowane materiały, harmonijnie dopasowane elementy stylistyczne i ekskluzywne wykonanie tworzą spójną, luksusową atmosferę.

Oferta silników w nowym BMW serii 7 obejmuje jednostki benzynowe i wysokoprężne sześcio-, ośmio-i dwunastcylindrowe oraz całkowicie nowy napęd hybrydowy plug-in. Topowa jednostka to silnik V12 o pojemności 6,6 l i mocy 430 kW (585 KM) w BMW M760Li xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,5 – 12,4 l/100 km), którego emisję spalin optymalizuje teraz filtr cząstek stałych do silników benzynowych. BMW 750i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,5 – 9,5 l/100 km) oraz w BMW 750Li xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,6 – 9,5 l/100 km) wyposażone jest w nowy silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy zwiększonej o 60 kW (80 KM) do 390 kW (530 KM).

Modele hybrydowe plug-in mają teraz odpowiednio dopasowany 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy i ulepszony akumulator wysokonapięciowy. Dzięki temu w trybie SPORT kierowca ma do dyspozycji łączną moc 290 kW/394 KM. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym modeli BMW 745e, BMW 745Le i BMW 745 Le xDrive wynosi od 2,6 do 2,1 l na 100 km*, emisja CO2 od 59 do 48 g/km*, a zużycie energii 16,3 do 15,0 kWh na 100 km*. Zasięg w trybie elektrycznym tych trzech modeli wynosi 50 – 58 km* .  Wartości oznaczone * zostały ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP

Ofertę silników nowego BMW serii 7 uzupełniają trzy wysokowydajne i niskoemisyjne 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne o pojemności 3,0 l wyposażone nawet w cztery turbosprężarki. Najwyższe osiągi w modelu z silnikiem wysokoprężnym segmentu samochodów luksusowych zapewnia jednostka o mocy 294 kW (400 KM) w BMW 750d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0 – 5,8 l/100 km) i w BMW 750 Ld xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,1 – 5,9 l/100 km). Silnik w BMW 740d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0 – 5,6 l/100 km) i BMW 740Ld xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0 – 5,7 l/100 km) generuje moc 235 kW (320 KM). Podstawową jednostką napędową jest silnik o mocy 195 kW (265 KM) w BMW 730d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5 – 5,3 l/100 km), BMW 730Ld (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5 – 5,3 l/100 km), BMW 730d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7 – 5,5 l/100 km) i BMW 730Ld xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8 – 5,6 l/100 km).

Wszystkie warianty nowego BMW serii 7 są wyposażone w adaptacyjny układ jezdny z regulowanymi elektronicznie amortyzatorami i zawieszeniem pneumatycznym obu osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia. Opcjonalnie dostępny jest także zintegrowany aktywny układ kierowniczy i oferowany we wszystkich wariantach z wyjątkiem hybryd plug-in układ jezdny Executive Drive Pro.