Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowe Renault Megane R.S. Trophy, gwarantujące sportowe doznania i najlepsze osiągi, dostępne jest w wersji ze skrzynią manualną oraz automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. Dzięki modyfikacjom układu turbo oraz układu wydechowego uzyskano dodatkowe 20 KM w porównaniu do wersji R.S. Oznacza to, ze Nowy Megane R.S. Trophy oferuje pod maską okrągłe 300 KM, co wynosi jego osiągi na najwyższy poziom. Zastosowana technologia pochodzi bezpośrednio z Formuły 1®.

Za napęd w Nowym Megane R.S Tropy odpowiada silnik 1.8 turbo z bezpośrednim wtryskiem, opracowany w ramach Aliansu Renault-Nissan, spełniający najnowsze normy emisji spalin. Silnik rozwija moc 300 KM (221 kW) przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 400 Nm dla skrzyni manualnej i 420 Nm dla skrzyni automatycznej dwusprzęgłowej EDC, dostępny od 3200 obr./min. Prędkość maksymalna to 255 km/h dla wersji ze skrzynią EDC oraz 260 km/h dla wersji ze skrzynią manualną. Silnik pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 s. Natomiast przyspieszenie od 80 km/h do 120 km/h zajmuje jedynie 3,1 s.

W celu uzyskania powyższych osiągów konstruktorzy silników Renault Sport zaprojektowali całkowicie nową głowicę o wzmocnionej konstrukcji oraz jeszcze wydajniejszy system chłodzenia, umożliwiający rozpraszanie ciepła już w bezpośrednim sąsiedztwie komory spalania. Realizacja projektu została powierzona zespołowi zadaniowemu złożonemu z najlepszych specjalistów Renault Sport Cars, Renault Sport Racing i Technocentre  Renault. W celu zwiększenia dopływu powietrza do silnika, zmodyfikowano układ dolotowy, dodając drugi wlot powietrza i nowy element filtrujący o zwiększonej objętości. W dążeniu do zwiększenia osiągów powierzchnie współpracujące w silniku Nowego Megane R.S. Trophy poddano specjalnej obróbce powierzchniowej stosowanej w wyścigach Supercars. Zastosowano m.in. technologię DLC (Diamond Like Carbon) w popychaczach zaworów oraz Mirror Bore Coating w przypadku tulei cylindrów. Turbina turbosprężarki została zamontowana na ceramicznym łożysku kulkowym (Ceramic Ball Bearing Turbo), co pozwala na jeszcze szybszą reakcję.

Nowe Renault Megane R.S. TROPHY jest wyposażone w nowy, specjalny układ wydechowy, który zwiększa osiągi i gwarantuje jeszcze więcej sportowych odczuć. Dzięki elektrycznej przepustnicy układ uwalnia pełną moc w zależności od wybranego za pomocą systemu MULTI-SENSE trybu jazdy. Otwarta przepustnica w trybie Race powoduje zmniejszenie oporów przepływu spalin, dzięki czemu zapewnia maksymalną głośność oraz osiągi, natomiast zamknięta przyczynia się do maksymalnego komfortu akustycznego.

Ceny:

R.S. TCe 280 FAP - 124900zł

R.S. TCe 280 EDC FAP - 131900zł

R.S. TROPHY TCe 300 FAP - 142900zł

R.S. TROPHY TCe 300 EDC FAP - 149900zł