Auto w Pracy

Slideshow Image

Pierwsze Porsche 911 Cabriolet zaprezentowano we wrześniu 1981 r., podczas międzynarodowego salonu samochodowego (IAA) we Frankfurcie. 911 w wersji kabrio trafiło do produkcji w 1982 r. i od tamtej pory stanowi stały element gamy modelu. Otwarty wariant najnowszego wcielenia sportowej ikony zostanie wprowadzony na rynek w 2019 r. Wyposażono go we wszystkie innowacje znane już z Coupé oraz specjalne rozwiązania zarezerwowane dla odmiany Cabriolet, takie jak nowa hydraulika, która pozwala składać i rozkładać dach szybciej niż kiedykolwiek. W pełni automatycznie sterowany miękki dach ma szklane tylne okno, a w jego konstrukcji wykorzystano magnezowe pałąki, które skutecznie chronią przed „pompowaniem” poszycia przy wysokiej prędkości. Miękki dach można składać bądź rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do około 12 s, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia ochronę szyi i karku przed przeciągami.

Początkowo 911 Cabriolet jest dostępne w dwóch wariantach: jako tylnonapędowa Carrera S oraz czteronapędowa Carrera 4S. Oba korzystają z doładowanego 6 cylindrowego boksera o pojemności 2981 cm³ i mocy 331 kW (450 KM), generowanej przy 6500 obr./min, oraz maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm, dostępnym w zakresie 2300-5000 obr./min.

Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowo opracowana przekładnia dwusprzęgłowa o 8 przełożeniach. 911 Carrera S Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,7 s) i rozwija prędkość maksymalną do 306 km/h. 911 Carrera 4S Cabriolet rozpędza się maksymalnie do 304 km/h, a „setkę” osiąga w 3,8 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,6 s).

Nowa pozycja zamontowania silnika sprawia, że sztywność skrętna nowego 911 Cabriolet jest jeszcze wyższa niż poprzednika. Po raz pierwszy model jest dostępny ze sportowym zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Poza zmniejszonym o 10 mm prześwitem zastosowano w nim krótsze, twardsze sprężyny oraz sztywniejsze stabilizatory (przedni i tylny). Zmiany te zapewniają „911” bardziej neutralne prowadzenie i lepszy rozkład obciążenia.

Ceny 911 Carrera S Cabriolet zaczynają się od 664 tys. zł, a 911 Carrera 4S Cabriolet – od 702 tys. zł (z VAT i lokalnym wyposażeniem).