Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Debiutująca w 1995 roku Honda CR-V zyskała uznanie klientów. Przed najnowszą wersją postawiono trudne zadanie, zachować unikalny charakter i podnieść walory użytkowe auta na jeszcze wyższy poziom. Honda CR-V wyróżnia się masywniejszymi nadkolami, ostrzejszymi liniami maski i tylnych partii nadwozia oraz typową dla nowej generacji modeli tej marki stylizacją pasa przedniego z charakterystycznym kształtem reflektorów, które w standardzie oferowane są z technologią LED.

 

Nowy CR-V po raz pierwszy – w wersji z silnikiem benzynowym i napędem na obie osie – dostępne będzie w wersji siedmioosobowej. Nieco większe gabaryty zewnętrzne CR-V, dłuższy rozstaw osi oraz szersza sylwetka umożliwiły wygospodarowanie bardziej przestronnej kabiny. Najlepsze w tej klasie zagospodarowanie dostępnej przestrzeni sprawia, że pasażerowie mają więcej miejsca, a bagażnik jest głębszy i dłuższy niż w poprzednim modelu. Podłoga posiada dwustopniową regulację wysokości bagażnika, co pozwala stworzyć płaską powierzchnię transportową do przewozu dużych przedmiotów. Ich załadunek ułatwi system bezdotykowego, elektrycznego sterowania klapą bagażnika.

 

Dzięki inteligentnym funkcjom, nowa Honda CR-V jest łatwiejsza w codziennej eksploatacji. Przykładowo, możliwe jest ustawienie wysokości, do której ma otwierać się klapa bagażnika, np. w czasie postoju w niskim garażu. Jeszcze większą praktyczność kabiny zapewnia trójfunkcyjny schowek w konsoli środkowej, a także nowy system chowania, składania i dzielenia (60:40) oparć tylnych foteli „jednym ruchem”, który znacząco ułatwia i przyśpiesza załadunek bagażu.

 

Nową Hondę CR-V napędza benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, który zadebiutował w najnowszej generacji modelu Civic. Silnik VTEC TURBO generuje 173 KM (127 kW) mocy przy 5600 obr./min w połączeniu z sześciostopniową przekładnią manualną (6MT) lub 193 KM (142 kW) przy 5600 obr./min w wersjach ze skrzynią CVT. Maksymalne wartości momentu obrotowego to 220 Nm (w zakresie od 1900 do 5000 obr./min dla wersji ze skrzynią 6MT) oraz 243 Nm (w zakresie od 2000 do 5000 obr./min dla wersji ze skrzynią CVT).

 

Wzrost mocy w porównaniu poprzednią generacją modelu oznacza jeszcze lepszą dynamikę jazdy przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Przyśpieszenie od 0–100 km/h zajmuje 9,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 211 km/h.