Auto w Pracy

Slideshow Image

Audi A6 Avant doczekało się kolejnej odsłony.  Dotychczasowe atuty zostały zachowane, nadal jest to piękne i duże kombi. Nowy model ma długość 4,94 m, szerokość 1,89 m i wysokość 1,47 m. Wnętrze auta jest większe niż wnętrze poprzednika. Pomimo sportowej linii, nowe A6 Avant zachowało ogromną przestrzeń bagażową z której znany był poprzedni model. Szerokość otworu ładunkowego to 1050 mm, a pojemność bagażnika sięga od 565 litrów w podstawowej konfiguracji, do 1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.

 

Linia A6 Avant może się podobać. . Przód auta jest długi, a linia dachu delikatnie opada ku tyłowi. Szeroka i nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe zdominowała front pojazdu, a wydłużone linie i trapezoidalne powierzchnie okien jego boki. Nad wnękami kół rozciągają się wyraźnie zarysowane przetłoczenia, podkreślające obecność w tym samochodzie napędu na cztery koła quattro. Muskularna linia dachu przechodzi w wąski słupek D. Spoiler wieńczący tylny koniec dachu wydłuża jeszcze jego linię i podkreśla sportowy wygląd nowego A6 Avant. Tylne światła połączone są ze sobą ozdobną listwą. Oprócz jednego z kilkunastu kolorów lakieru, klient wybrać może również sportową linię wyposażenie, a także pakiet dodatków zewnętrznych S line.

 

Standardowo, Audi A6 Avant wyposażane jest w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa, w skład którego wchodzą m.in. systemy oświetleniowe, systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa biernego. Standardem są również przednie reflektory LED.

 

Z myślą o kierowcach często korzystających ze swego samochodu i dojeżdżających codziennie do pracy, w A6 Avant zamontowano szeroki wachlarz systemów wsparcia kierowcy, zebranych w dwa dostępne pakiety: pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim i pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim.

 

Funkcja asystenta wydajności, przy pomocy danych pozyskiwanych z adaptacyjnego asystenta jazdy, pomaga przewidzieć ograniczenia prędkości, zakręty, ronda i o ile włączona jest funkcja nawigacji – również przebieg drogi. Oprócz informacji wyświetlanych predyktywnie na tablicy rozdzielczej, asystent wydajności daje kierowcy również informację zwrotną płynącą z pedału gazu.

 

Standardowo, wszystkie silniki montowane w nowym Audi A6 Avant wyposażone są w system mild hybrid zwiększający komfort prowadzenia, wpływający na wydajność i redukujący zużycie paliwa w realnych warunkach drogowych. Alternator – rozrusznik, serce systemu MHEV, funkcjonujący w ramach 48-woltowego pokładowego systemu elektrycznego, pozwala na oszczędność energii rzędu 12 kW. Zaoszczędzoną energię przesyła następnie do osobnego akumulatora litowo-jonowego. Nowe Audi A6 Avant, przy prędkościach od 55 do 160 km/h może „żeglować” z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h.

 

Klient może wybrać jeden z czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia. Elektroniczna Platforma Podwozia (EFP) reguluje funkcjonowanie nie tylko amortyzatorów i sprężyn pneumatycznych, ale również pracę dynamicznego układu czterech kół skrętnych i nowego, sportowego mechanizmu różnicowego, aktywnie dystrybuującego moment napędowy między kołami tylnej osi podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

 

Audi oferuje dynamiczny układ czterech kół skrętnych, zwiększający możliwości manewrowania samochodem. Przy prędkościach nie przekraczających 60 km/h, tylne koła skręcają o pięć stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich. Funkcja ta pomaga zmniejszyć promień skrętu nawet o metr, do 11,1 metrów.