Auto w Pracy

Slideshow Image

Trzecia generacja Toyoty Auris zostanie publiczności zaprezentowana na Salonie Samochodowym w Genewie. Nowy model zbudowano na  platformie TNGA. Toyota New Global Architecture (TNGA) to nowoczesna architektura, w której już niedługo będą powstawały wszystkie samochody i napędy Toyoty. Jej inauguracja w 2015 roku stanowiła rewolucję w sposobie projektowania, rozwijania i produkcji samochodów. TNGA wprowadza nowe wytyczne w kwestii opracowywania części i ich mocowania na platformie, co znacznie ułatwia projektowanie kolejnych modeli. Architektura ta nakłada na inżynierów ścisłe zasady w kwestiach elementów i podzespołów niewidocznych z zewnątrz, żeby projektanci mogli cieszyć się dużą swobodą przy opracowywaniu designu nadwozia.

Nisko położony środek ciężkości, zawieszenie wielowahaczowe oraz bardziej stabilne nadwozie, usztywnione dzięki szerokiemu zastosowaniu wysokowytrzymałej stali i wzmocnieniom strukturalnym, sprawia, że samochód prowadzi się pewniej i stabilniej bez rezygnacji z komfortu jazdy. Wszystkie samochody zbudowane w architekturze TNGA charakteryzują się wyższym poziomem bezpieczeństwa biernego i czynnego.

Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy niż poprzedni model, głównie za sprawą większego rozstawu osi. Ma przy tym bardziej dynamiczny, atrakcyjniejszy design, a położenie maski jest niższe aż o 47 mm. W rezultacie nowy model ma bardziej opływowy kształt, a nowa maska poprawia bezpieczeństwo dzięki lepszej widoczności z pozycji kierowcy.

Design przodu stanowi nową interpretację stylu Keen Look, obejmującą wąski górny grill przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Duży dolny grill w kształcie trapezu otrzymał nowy wzór kratki, bardziej wyrafinowany niż klasyczny grill w stylu plastra miodu. Pod nim znajduje się spojler z krawędziami zakrzywionymi do góry, tworząc miejsce na światła przeciwmgielne LED. Przedni zwis jest mniejszy o około 20 mm.

Nachylenie tylnej szyby jest o 14 stopni większe. Nowy kształt tylnych nadkoli sprawia wrażenie, że samochód jest bardziej zwarty, mimo że tylny zwis wydłużył się o 20 mm. Spojler dachowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach wyposażenia.

Solidne, niskie osadzenie samochodu jest podkreślone charakterystyczną listwą LED zdobiącą zestaw tylnych reflektorów wykonanych także w technologii LED. Kształt zderzaka z chromowanymi zdobieniami nawiązuje do wyglądu dolnej części przodu. Nowy, dynamiczny design Aurisa znajduje pełny wyraz w opcjonalnej, dwukolorowej kompozycji kolorystycznej z czarnym dachem i połyskującymi słupkami.

Nowy Auris będzie dostępny tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym – turbodoładowaną jednostką benzynową 1,2 l o mocy 116 KM, a także z napędem hybrydowym z silnikiem 1,8 l o łącznej mocy 122 KM oraz nowym układem hybrydowym 2,0 l o mocy 180 KM.