Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowe Audi A6, to już ósma generacja tej luksusowej limuzyny. Teraz jest jeszcze więcej elektroniki, komfortu i sportowego charakteru.

W pełni cyfrowy system MMI touch daje możliwość intuicyjnej, spersonalizowanej obsługi. cyfrowy system obsługi pozwala na umieszczanie głównych funkcji pojazdu w wybranym miejscu monitora systemu MMI. Wystarczy przytrzymać i przesunąć wybraną ikonę – podobnie jak się to czyni na ekranach smartfonów. Skróty i przyciski „ulubione”, to idealna baza dla konfiguracji indywidualnych, komfortowych preferencji. Cyfryzacja pozwala na zapisanie w indywidualnych profilach użytkowników aż siedmiu profili kierowców i preferowanych przez nich ustawień. Spersonalizować tu można do 400 parametrów.

System MMI Navigation plus oferuje szereg nowych rozwiązań z zakresu nawigacji. Jednym z nich jest funkcja samodzielnego uczenia się na podstawie przejechanych tras, pozwalająca później na generowanie inteligentnych podpowiedzi podczas wyszukiwania. Prowadzenie do celu odbywa się online, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem dysponujących informacjami na temat sytuacji drogowych z całego regionu serwerów firmy HERE. W przypadku przerwania transmisji danych, nawigacja przestawia się na cały czas pracujące w tle satelitarne prowadzenie do celu. Standardowo Audi zapewnia sześć bezpłatnych aktualizacji map nawigacji. Aktualizacje pojawiają się co pół roku.

W nowym A6 nie mogło zabraknąć rozwiązań wsparcia kierowcy. Wśród takich najbardziej zaawansowanych systemów są m.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI. Systemy te samoczynnie wprowadzą naszą limuzynę na miejsce parkingowe lub do garażu, a następnie je stamtąd wyprowadzą. Kierowca może wysiąść z pojazdu i z zewnątrz, używając aplikacji myAudi App, aktywować i monitorować manewr na własnym smartfonie.

Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku.

Na początek, na europejskich rynkach Audi będzie oferować dla nowego A6 cztery silniki: jedną jednostkę benzynową TFSI i trzy motory wysokoprężne TDI. Mocne silniki o wysokiej kulturze pracy, będą miały moc od 150 kW (204 KM) do 250 kW (340 KM) i będą generowały moment obrotowy dostępny między 400, a 620 Nm.

Wygląd zewnętrzny charakteryzuje się wyważonymi proporcjami – długą maską silnika, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Długość Audi A6 wynosi 4939 mm, jest więc ono o 7 mm dłuższe od poprzednika. Szerokość limuzyny wzrosła o 12 mm i wynosi teraz 1886 mm, wysokość natomiast wzrosła o 2 mm i wynosi 1457 mm. Szeroka, nisko umieszczona osłona chłodnicy Singleframe, płaskie reflektory i wyraźnie zarysowane wloty powietrza, emanują sportowym duchem. Patrząc z boku, trzy wyraziste linie redukują wizualnie wysokość samochodu.

Wnętrze nowego A6 utrzymane jest w stylistyce czarnego panelu. Taki „zimny” wygląd wyraża techniczne kompetencje i cyfrowy charakter nowej limuzyny. W ten sposób powstaje atmosfera relaksu stworzona przy pomocy stylistycznego języka, który sprawia wrażenie zredukowanego i rzeczowego. Smukła deska rozdzielcza i spokojny, poziomy przebieg linii, dają wrażenie dużej przestrzeni.

Nowe Audi A6 zjeżdżać będzie z taśmy produkcyjnej w zakładach w Neckarsulm, a na rynku pojawi się w czerwcu 2018.