Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowy Edge debiutuje także w Europie z nową, mocną i paliwooszczędną wersją Bi-Turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue, połączonego z nową, ośmiobiegową automatyczną przekładnią.

Z nowym Fordem Edge debiutują trzy nowe systemy wspomagania kierowcy, których Ford jeszcze nie oferował w Europie:

System hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne aplikowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i dalsze uszkodzenia pojazdu.

 

Układ wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkód pomaga kierowcy omijać stojące lub wolniej poruszające się pojazdy, aby uniknąć kolizji. Zaprojektowany do pracy przy prędkościach miejskich i autostradowych, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania wolniej poruszających się i nieruchomych pojazdów znajdujących się na torze jazdy i zapewnia dodatkowy moment obracający kierownicę, umożliwiając kierowcy manewrowanie wokół takiego pojazdu, gdy zachodzi niebezpieczeństwo kolizji.

Adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz utrzymywania samochodu na pasie ruchu pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu i zmniejszyć stres podczas długich podróży przy mniejszym nasileniu ruchu, pomagając utrzymać pojazd na środku jego pasa.

Kolejne systemy wspomagania kierowcy, które wykorzystują kamery, radary i czujniki ultradźwiękowe w celu redukcji stresu u kierowców obejmują system adaptacyjnego przedniego oświetlenia, system ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek, system nieoślepiających świateł drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system informowania o opuszczaniu pasa ruchu, system ostrzegania przed kolizją czołową z systemem wykrywania pieszych oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

 

Prowadzenie samochodu, a także jego parkowanie w mieście i w terenie zabudowanym jest wygodniejsze i łatwiejsze dzięki funkcjom takim jak monitorowanie ruchu poprzecznego za samochodem, adaptacyjny układ kierowniczy, aktywny asystent parkowania ze wspomaganiem parkowania prostopadłego i parkowania równoległego oraz asystentem wyjazdu z parkingu, który pomaga kierowcy wycofać się z miejsca parkingowego.

Nowy dwulitrowy wysokoprężny silnik EcoBlue z doładowaniem Bi-Turbo zapewnia moc, moment obrotowy i właściwości jezdne typowe dla samochodów z silnikami o większej pojemności, a jednocześnie jego zużycie paliwa i niska emisja CO2 są typowe dla silników o mniejszej pojemności skokowej. Kierowca dysponuje mocą 238 KM, został połączony z układem napędowym Ford Intelligent All Wheel Drive zapewniającym zoptymalizowany przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika, gwarantując także niski poziom hałasu i drgań, a jednocześnie zapewniając płynne i liniowe przyspieszanie, a przez to bardziej komfortową jazdę.

Seria modeli ST-Line Forda została zaprojektowana z myślą o klientach, którzy poszukują sportowego wizerunku inspirowanego samochodami Ford Performance i biorą pod uwagę mocne opcje układu napędowego.

Charakterystyczne elementy tej wersji to: dolne części drzwi w kolorze nadwozia, spojler i nakładki progowe w kolorze nadwozia, przednia górna kratka wlotu powietrza z unikalnym czarnym wykończeniem poziomych listew i obramowania; 

Standardowe 20-calowe i opcjonalnie 21-calowe, malowane, aluminiowe obręcze kół premium;

Podwójne chromowane końcówki układu wydechowego;

Fotele pokryte częściowo perforowaną skórą Miko®-Dinamica z 10-kierunkową elektryczną regulacją ustawień przednich foteli;

Kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte perforowaną skórą z czerwonymi przeszyciami w samochodach z manualną przekładnią;

Aluminiowe sportowe pedały, czarna podsufitka i dywaniki welurowe premium.

Sportowo zestrojone zawieszenie dodatkowo zwiększa przyjemność jazdy w Fordzie Edge ST-Line, czemu sprzyja także adaptacyjny układ kierowniczy o zoptymalizowanych reakcjach, co ułatwia manewrowanie nowym Fordem Edge poprzez płynną zmianę przełożenia układu kierowniczego w zależności od prędkości pojazdu. Montowane przy kierownicy łopatki zmiany biegów ośmiobiegowej przekładni automatycznej Quick Shift są również elementem budującym sportowego ducha samochodu.

Sprzedaż samochodów SUV Forda wzrosła o 24% w 2017 roku, dzięki najlepszym w historii wynikom sprzedaży modeli EcoSport, Kuga i Edge. Ford sprzedał 230.000 samochodów SUV w ciągu tego roku, zbliżając się do 1 sprzedanego SUV na każdych 5 Fordów sprzedawanych w Europie.