Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Europejskie konsorcjum EU-LIVE „Efficient Urban LIght VEhicle" zrzeszające 12 partnerów z 6 krajów, w tym Grupę PSA, jedynego konstruktora samochodów w tym gronie, zaprezentowało 30 listopada nowy zelektryfikowany lekki pojazd z kategorii L5e1 który plasuje się pomiędzy światem pojazdów dwu- i czterokołowych. Pojazd opracowano w ramach projektu dotyczącego mobilności miejskiej wspieranego przez Komisję Europejską dofinansowaniem w wysokości 6,7 mln euro.

 

Pojazd wyposażono w hybrydowy układ napędowy PHEV, dwa elektryczne silniki i silnik benzynowy. Pracuje w trybie „zero emisji” do prędkości 70 km/h za sprawą dwóch silników elektrycznych umieszczonych w tylnych kołach (In Wheel Motors). Ich konstruktorami są członkowie konsorcjum – firmy ELAPHE i BREMBO. Elektryczny akumulator 48 V zaprojektowany przez SAMSUNG SDI ładuje się dzięki energii odzyskiwanej podczas hamowania,

 

Jednocylindrowy silnik benzynowy PEUGEOT SCOOTER 31 KW znajduje zastosowanie przy jeździe poza miastem z prędkością od 70 do 130 km/h. Całkowity zasięg tego lekkiego pojazdu wynosi 300 km przy prędkości do 130 km/h.

 

Mechanizm przechyłu zapewnia dużą zwrotność. Prowadzi się go podobnie do trójkołowego skutera. Ponad połowa z 13 patentów złożonych przez Grupę PSA dotyczy tego mechanizmu i systemu sterowania przechyłem. System wykorzystuje m.in. elementy hydrauliczne i zawieszenie hydropneumatyczne.

 

Niewielkie rozmiary (2,4 m x 0,85 m) i obrotowe drzwi ułatwiają parkowanie prostopadle. Pojazd z łatwością wszędzie się zmieści. Zamknięta i ogrzewana kabina pasażerska wyposażona jest w pasy i poduszkę powietrzną. W związku z tym nie jest konieczna dodatkowa ochrona jak kask, rękawice, kurtka wodoodporna.

 

Konstrukcja ta może być użytkowany bez ograniczeń na drogach i autostradach z prawem jazdy kategorii B