Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Nowy Golf oferowany już w Polskich salonach sprzedaży dostępny jest z szeroką paleta silników, do wyboru jest aż 14 jednostek napędowych o mocy od 85 KM do aż 310 KM.

Samochód z silnikiem 1.0 TSI, który osiąga moc 85 KM, kosztuje w wersji Trendline 66.990 zł. Nowa wersja kompaktowego bestsellera już w podstawowym wyposażeniu ma seryjny system multimedialny „Composition Colour” (z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala), tylne lampy wykonane w technice LED oraz jeszcze bardziej eleganckie wnętrze. Szczególnymi odmianami kompaktowego Volkswagena są sportowy R, napędzany 310-konnym silnikiem 2.0 TSI, który zapewnia Golfowi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 s oraz elektryczny e-Golf, dysponujący zasięgiem 300 km. W sumie w polskiej ofercie jest aż 14 wersji silnikowych do wyboru, część z nich debiutuje w zmodernizowanej wersji, 3 jednostki TSI są całkowitą nowością. Golfa wyposażono również w wiele innowacyjnych systemów, jest on pierwszym samochodem w klasie kompaktów, z którym kierowca może komunikować się również przy pomocy gestów.

Taki rodzaj obsługi jest dostępny dla urządzenia Discover Pro, które wyglądem przypomina tablet (przekątna ekranu dotykowego wynosi 9,2 cala). Z Golfem porozumiewać się można poprzez dotyk, naciskając poszczególne przyciski czy też ekran nawigacji, głosowo (oczywiście w języku polskim), jak i bez słów - wystarczy po prostu wykonać odpowiedni ruch ręką. Wśród cyfrowych urządzeń na pokładzie nowego Golfa znajduje się ponadto, oferowany po raz pierwszy do tego modelu, Active Info Display (w pełni cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych).

VolkswaHighline jest najczęściej wybieraną wersją w Polsce, pojazd taki  jest seryjnie wyposażony m.in. w funkcję awaryjnego hamowania w mieście. System ten potrafi przy niższych prędkościach automatycznie zatrzymać samochód i uniknąć kolizji, gdy kierowca nie zauważy przeszkody, innego uczestnika ruchu czy pieszego na drodze.  Wg. Euro NCAP, można dzięki temu systemowi uniknąć do 38 procent kolizji, do których dochodzi w miastach przy niewielkich prędkościach.

Najmocniejsze silniki Golfa GTI Performance oraz Golfa R zyskały więcej mocy, odpowiednio mają teraz 245 i 310 KM. Dzięki zmianom w silniku oraz zupełnie nowej przekładni DSG (7-stopniowej) Golf R jest najszybszym seryjnie produkowanym Golfem w historii, do 100 km/h rozpędza się w 4,6 sekundy.