Auto w Pracy

Slideshow Image

Renault Alaskan zadebiutował na rynkach Ameryki Łacińskiej  pod koniec 2016 roku. Wybór miejsca nie był przypadkowy.  W tym regionie jest ogromny popyt na pojazdy typu pick-up.    Renault wprowadziło wcześniej na te rynki Dustera Orocha, który stał się przebojem i zmienił standardy w segmencie pick-upów o półtonowej ładowności użytecznej, ponieważ został zbudowany na bazie płyty podłogowej SUV-a. Renault Duster Oroch jest dużym pick-upem  z podwójną kabiną, czworgiem drzwi i pięcioma miejscami. Duster Oroch stał się liderem segmentu pod względem wielkości sprzedaży. Nic dziwnego że koncern liczy na sukces większego modelu, a pierwsze wyniki potwierdzają te założenia.

Tymi dwoma modelami Renault potwierdza swoje światowe ambicje podboju rynku pick-upów. Segment ten stanowi ponad 1/3 wszystkich pojazdów dostawczych zarejestrowanych na świecie, co odpowiada sprzedaży rzędu pięciu milionów aut rocznie.

Rok po rynkowej premierze w Ameryce, Renault wprowadzi Alaskana na rynek Europejski. Samochdy będą w salonach Renault pod koniec 2017 roku.

W świecie pick-upów Alaskan wyróżnia się designem. Wersja z pełnym osprzętem, zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Genewie, podkreśla jego atletyczny i imponujący styl. Charakterystyczne cechy to:

- Przód auta z  obszerną osłoną chłodnicy z chromowanymi akcentami, podkreślająca stylistykę marki Renault.

- Solidny przedni zderzak

- Maska z widocznymi przetłoczeniami

- Układ świateł full-LED w kształcie litery „C”

- Poszerzone nadkola nadające atletycznego wyglądu

Od strony technicznej, Alaskan ma zapewnić komfort i możliwość jazdy w terenie.Został wyposażony w tylne wielowahaczowe zawieszenie, zapewniające mu zwrotność, doskonałe zachowanie na drodze i najwyższy komfort podróżowania wszystkim pasażerom, z zachowaniem właściwości terenowych i solidności auta. Wzmocniona rama podwozia, umożliwia przewóz ładunków o masie ponad jednej tony. Konstrukcja ramy podwozia zapewnia znaczny prześwit oraz możliwość holowania przyczep o masie do 3,5 tony.

Jak na rasowego pick-up przystało, auto ma napęd na cztery koła, oraz możliwość korzystania z krótkich przełożeń  skrzyni biegów do ekstremalnej jazdy terenowej. Do jazdy po zwykłych drogach przewidziano tryb z napędem na 2 koła.

W samochodzie znajdziemy także:

- elektronicznie sterowany i samoblokujący mechanizm różnicowy (eLSD) na wszystkie cztery koła,

- mechanizm różnicowy tylnego mostu, zwiększający skuteczność napędu
w skrajnie trudnych warunkach jazdy.

- elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy: wspomaganie ruszania pod górę (HSA) i ogranicznik prędkości na zjeździe (HDC).

Miejmy nadzieję, że polska premiera będzie zbieżna w czasie z europejską.