Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Sprzedaż ponad 215 tysięcy egzemplarzy Renault Captur stawia ten model na czele najlepiej sprzedających się crossoverów w Europie. Czy nowa wersja sprosta tak wysoko zawieszonej poprzeczce, wszystko wskazuje że tak.

Nowy Captur zachowuje podstawowe cechy, które zapewniły mu dotychczasowy sukces, takie jak
np. dwukolorowe nadwozie. Możliwość personalizacji jest jeszcze większa, m.in. dzięki trzem nowym kolorom nadwozia - Orange Atacama, Niebieski Ocean i Fioletowy Amethyste (w wersji Initiale Paris) oraz nowemu kolorowi dachu – Szary Platynowy. Daje to ponad 30 kombinacji kolorystycznych. Do tego mamy do dyspozycji 6 pakietów personalizacji wnętrza o zróżnicowanej kolorystyce
– ozdobne elementy wnętrza w kolorze kości słoniowej, niebieskim, karmelowym, czerwonym, chromu satynowanego czy brązu satynowanego oraz 5 pakietów kolorystycznych personalizacji nadwozia
– zewnętrzne elementy ozdobne w kolorze kości słoniowej, niebieskim, cappuccino, czerwonym
i pomarańczowym, ozdobne elementy na felgach, a także na bocznych listwach ochronnych drzwi).

Projektanci zadbali aby w nowym modelu umieścić charakterystyczne akcenty dla gamy pojazdów Renault. W dolnej części zderzaka Captura zamontowane są światła do jazdy dziennej LED, z charakterystycznym dla marki układem w kształcie litery „C”. Światła tylne również otrzymały charakterystyczny układ  w kształcie litery „C”. Obydwa układy świateł są widoczne zarówno w dzień, jak i w nocy. 

Chromowana listwa  ozdobna i nowy grill są nawiązaniem do większego brata Kadjara.  Przedni i tylny zderzak wyposażono w nowe osłony podwozia, podkreślające terenowy charakter Captura.

Nowością jest ekskluzywna wersja  Initiale Paris. Z przodu wersja IP wyróżnia się specjalnym chromowanym grillem. Przednia i tylna osłona podwozia zyskują specjalne wykończenie w  bardziej dopracowanym, szarym metalizowanym odcieniu. Ten sam kolor powtarza się na obramowaniach szyb i listwach u podstawy szyb z czarnym, lśniącym wykończeniem. Chromowane ozdobne listwy na bokach nadwozia, podobnie jak osłona chłodnicy mają oznakowanie INITIALE PARIS.

INITIALE PARIS wyróżnia się gamą specjalnych kolorów nadwozia, takich jak np. wybrany na debiut rynkowy kolor Fioletowy Amethyste oraz charakterystycznymi 17-calowymi obręczami kół INITIALE PARIS. Captur IP wyposażono także w sekwencyjne kierunkowskazy z diodami LED. Oznakowanie INITIALE PARIS pojawia się ponadto na dolnych listwach ochronnych i progach drzwi oraz na osłonie chłodnicy.

Eksluzywne wnętrze Nowego Renault Captur IP oferuje podgrzewane, obite skórą Nappa fotele, kierownicę również obszytą skórą licową Nappa, liczne chromowane elementy ozdobne, pokrytą skórą deskę rozdzielczą oraz aluminiowe pedały i progi drzwi.

Captur IP oferuje w standardzie wszystkie zaawansowane systemy wspomagające prowadzenie, zwyczajowo dostępne w opcji w Nowym Capturze, takie jak system kontroli martwego pola, Easy Park Assist, otwieranie drzwi bez użycia rąk oraz bezkluczykowe uruchamianie auta. Do tego dochodzi Bose® Sound System oraz najnowsza wersja systemu multimedialnego R-LINK Evolution, za pomocą której dostęp do wszystkich treści multimedialnych oraz odnajdywanie na smartfonie aplikacji dostosowanych do użytkowania w aucie dzięki systemowi Android Auto™ jest możliwe jednym ruchem.

Oferta Nowego Captura po raz pierwszy obejmuje dostępny w opcji od trzeciego poziomu wyposażenia system kontroli martwego pola (Blind Spot Warning). Cztery czujniki wykrywają obecność innych pojazdów, także jednośladowych, które znajdują się w martwych polach bocznych lusterek. W przypadku wykrycia obecności przez ponad sekundę innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, w lusterku  natychmiast zapala się kontrolka ostrzegawcza. Ten system, który działa  przy prędkościach od 30 do 140 km/h,  zwiększa bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi. Oprócz czujników cofania z tyłu, Nowy Captur oferuje w zależności od wersji czujniki cofania z przodu i kamerę cofania. Ułatwiają one wykonywanie manewrów i pozwalają uniknąć drobnych stłuczek czy zarysowań podczas jazdy po mieście.

Inną nowością jest dostępny w wyższych wersjach wyposażenia system wspomagania parkowania bez użycia rąk (Easy Park Assist), który ułatwia parkowanie w każdej sytuacji. Kierowca wybiera najpierw rodzaj miejsca postojowego, na jakim chce zaparkować: równoległe, prostopadłe lub ukośne. Kiedy auto porusza się z prędkością poniżej 30 km/h, system wykrywa każde dostępne miejsce. Następnie system oblicza i kontroluje tor jazdy samochodu, kierowca nie musi dotykać kierownicy i steruje  jedynie pedałami gazu i hamulca.