Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Samochód osobowy o sportowych osiągach nikogo już nie zaskakuje. Często jest to wilk w owczej skórze. W przypadku nowego Porsche 911 GT3 nie ma żadnych wątpliwości z kim mamy do czynienia. Dominujące tylne skrzydło, wykonane z włókien węglowych, podkreśla fakt, że formę sportowego auta determinuje aerodynamika. Lekki przedni pas i przedni spojler zostały dodatkowo zoptymalizowane pod kątem jeszcze lepszego przepływu powietrza. Udoskonalenia aerodynamiki są widoczne również w tylnej partii nadwozia z otworami wydechowymi oraz nowym dyfuzorze.

Kabina samochodu sportowego  została zaprojektowana aby zoptymalizować wrażenia z jazdy. Sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm pochodzi z 918 Spyder. Na kierowcę i pasażera czekają sportowe fotele z wydatniejszym podparciem bocznym i mechaniczną regulacją wzdłużną. Ustawienie wysokości i oparcia odbywa się elektrycznie.

Ponieważ 911 GT3 jest tradycyjnie autem dwumiejscowym, wnęki tylnych siedzeń są tapicerowane.

Porsche oferuje dla 911 GT3 trzy dodatkowe warianty siedzeń: pierwszy to adaptacyjnie siedzenia sportowe plus z elektryczną regulacją wszystkich funkcji (18 zakresów). Drugi – opcjonalne sportowe fotele kubełkowe ze składanym oparciem, zintegrowaną boczną poduszką powietrzną i manualną regulacją wzdłużą, a trzeci – w pełni kubełkowe fotele wykonane z lekkich tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym, z karbonowym wykończeniem.

Sercem GT3 jest 4-litrowy wolnossący silnik typu bokser. Ekstremalnie wysokoobrotowa jednostka o mocy 368kW (500 KM) praktycznie nie różni się od tej stosowanej w rasowym samochodzie wyścigowym 911 GT3 Cup. Przeprojektowane podwozie ze skrętną tylną osią i systematyczna redukcja masy zostały zestrojone specjalnie, by moc silnika zamienić na wyśmienitą dynamikę jazdy. Opracowana na tym samym torze i produkowana na tej samej linii produkcyjnej, co modele wyścigowe, już po raz kolejny motorsportowa technologia Porsche trafia do cywilnego auta sportowego.

Stosunek  masy do mocy wynosi 3,88 kg/kW (2,86 kg/KM). Ze standardową 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową (PDK), specjalnie dopasowaną do użytku w GT, dwuosobowy samochód z zatankowanym do pełna zbiornikiem paliwa waży 1430 kg i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 318 km/h. Dla zwolenników purystycznego, surowego prowadzenia Porsche oferuje 911 GT3 także z 6-stopniową skrzynią manualną. W tej wersji drogowo-torowa „911” rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 s, osiągając prędkość maksymalną 320 km/h.

Ceny GT3 w Polsce rozpoczynają się od 788 960 zł.