Auto w Pracy

Slideshow Image

Stelvio to najwyższa górska przejezdna przełęcz we Włoszech, a krajowa droga o tej samej nazwie, która przez nią przechodzi, wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów, stając się synonimem podróży i wolności. Nie bez powodu właśnie tak nazwano pierwszego SUV-a Alfy Romeo.  Auto tak jak ta legendarna droga ma  oferować ponad przeciętne doznania.  Zgodnie z tradycją Alfy Romeo, nowy SUV wyróżnia się doskonałą dynamiką jazdy, jak przystało na prawdziwy sportowy samochód, dzięki optymalnemu rozkładowi mas na obie osie, najbardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu i wyrafinowanemu układowi zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLinkTM. Ponadto, Alfa Romeo Stelvio łączy w sobie niezwykłe osiągi silnika oraz szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy oraz aluminium, z którego wykonano silniki, zawieszenie, pokrywę silnika, zderzaki, drzwi i bagażnik. Ponadto, w celu lepszej przyczepności bez żadnych kompromisów, SUV Stelvio oferuje integralny napęd Alfa Romeo Q4 (na cztery koła), a dodatkowo, na zamówienie, może być wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy. Samochód wyróżnia się nie tylko rewelacyjnymi osiągami i zachowaniem na drodze, lecz także dużą przestrzenią do dyspozycji pasażerów.

Samochód mierzy 468 cm długości, 167 cm  wysokości i 216 cm  szerokości.  W linii nadwozia zawarto cechy włoskiej sztuki projektowania - elegancja w sportowym stylu.  Ten sam charakter odnajdziemy  we wnętrzu. Wysokiej jakości materiały: włókno węglowe, drewno i materiały przyjemne  w dotyku, połączonych w taki sposób, aby wywołać skojarzenia że to wszystko zostało zrobione ręcznie na zamówienie kierowcy. Właśnie kierowca jest tu najważniejszy i wszystko jest skoncentrowane wokół niego, o czym świadczy ukośny tunel, delikatnie pofalowana deska rozdzielcza i kierownica, zaprojektowana tak, by mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. Do dyspozycji kierowcy jest także kolorowy wyświetlacz w technologii  TFT (z ekranem o przekątnej 3,5” lub 7”) oferujący wszystkie najważniejsze informacje, natomiast interfejs człowiek/maszyna składa się z dwóch pokręteł, za pomocą których można prosto i łatwo ustawiać selektor Alfa DNA oraz system Alfa Connect. Ten ostatni, w zależności od poziomu wyposażenia, oferuje ekran o przekątnej  6,5” lub 8.8” w wysokiej rozdzielczości, również z wbudowaną funkcją 3D, która jest nowością w zakresie infotainment. Urządzenie zostało zaprojektowane we współpracy z Magneti Marelli.

Alfa Romeo aby sprostać oczekiwaniom musi  oferować odpowiednie osiągi. W Stelvio przewidziano do tego  dwa nowe silniki - 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 280 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 210 KM.

Połączone z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem integralnym Q4, powyższe jednostki napędowe, należą do nowej generacji czterocylindrowych silników wykonanych w całości z aluminium i wyposażonych w wał napędowy z włókna węglowego.   

Dwu litrowy silnik benzynowy  z turbodoładowaniem o mocy 280 KM zapewnia  przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Gamę uzupełnią silniki o mniejszej mocy, np. 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 200 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 180 KM, obydwa z automatyczną ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem integralnym Q4. 2.2 Diesel o mocy 180 KM będzie dostępny także w wersji z napędem tylnym.  

Dobry smak i elegancja to pożądane cechy samochodu klasy premium. Dodatkowo,  wnętrze  kabiny powinno zapewniać miejsca i komfort dla  podróżujących. Model daje wrażenie pełnej kontroli i panowania nad drogą, dzięki selektorowi Alfa DNA, ale przede wszystkim dzięki podwyższonej pozycji kierowcy, która bez uszczerbku dla przyjemności jazdy oferowanej przez sportowy samochód z logo Alfy Romeo, zapewnia też lepszą widoczność.  Komfort podróży zapewniają także dwustrefowa klimatyzacja, technologicznie zaawansowany system infotainment Alfa Connect i system audio, który, w zależności od poziomu wyposażenia, może być wyposażony w 8, 10 lub 14 głośników (marki Harman Kardon). Równie istotny jest fakt, że Stelvio ma pojemny bagażnik o pojemności 525 litrów, elektrycznie otwierany i zamykany za pomocą pilota.

W Polsce cena 280 konnego modelu z silnikiem benzynowym wynosi 232500zł.

Dane techniczne