Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid zadebiutuje na Targach w Genewie. Będzie to najmocniejsza wersja tego moelu.

Wraz z modelem Panamera Turbo S E-Hybrid producent sportowych aut po raz pierwszy wprowadza flagowy wariant jednej ze swoich linii modelowych z hybrydowym napędem plug-in. 4-litrowy silnik V8 z odmiany Turbo łączy się tu z jednostką elektryczną, co skutkuje mocą systemową 500 kW (680 KM) i imponującym zapasem siły napędowej: już przy obrotach nieznacznie powyżej biegu jałowego Panamera Turbo S E-Hybrid zapewnia 850 Nm momentu obrotowego. W rezultacie od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,4 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Strategia doładowania czteronapędowego gran turismo pochodzi z supersamochodu 918 Spyder. W europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) flagowa Panamera zużywa średnio 2,9 l/100 km. Zasięg modelu w trybie czysto elektrycznym sięga 50 km. Po przekroczeniu specyficznego punktu oporu pedału gazu lub gdy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej wartości minimalnej, Panamera przełącza się w tryb Hybrid Auto, w którym dostępna jest siła napędowa obu silników.



Po udanym debiucie wariantu Panamera 4 E-Hybrid, który korzysta z silnika V6 i motoru elektrycznego, Porsche po raz kolejny pokazuje, że technologia hybrydowa ma ogromny potencjał w zakresie osiągów. Nowa Panamera Turbo S E-Hybrid łączy jednostkę elektryczną (100 kW/136 KM) z silnikiem V8 (404 kW/550 KM). Zamontowane w module hybrydowym sprzęgło rozłączne jest sterowane elektromechanicznie za pośrednictwem elektrycznego siłownika sprzęgła (ECA), tak samo jak w przypadku modelu Panamera 4 E-Hybrid. Efekt: krótkie czasy reakcji i wysoki poziom komfortu. Podobnie jak we wszystkich pozostałych modelach Panamera drugiej generacji, za transfer siły napędowej do kół odpowiada przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) o 8 przełożeniach. Standardowo model wyposażony jest w adaptacyjny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM).
Panamera Turbo S E-Hybrid jest standardowo oferowane z zawieszeniem pneumatycznym.

Do zasilania silnika elektrycznego służy energia z chłodzonego wodą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 14,1 kWh. Ładowanie zamontowanej z tyłu baterii prądem z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 6 godzin. Przy korzystaniu z opcjonalnej ładowarki pokładowej o mocy 7,2 kW zamiast standardowej 3,6 kW i gniazda 230 V (32 A) czas ten zostaje skrócony do 2,4 godziny. Proces ładowania może zostać rozpoczęty za pomocą włącznika czasowego systemu Porsche Communication Management (PCM) lub aplikacji Porsche Connect na smartfony i Apple Watch. Co więcej, Panamera Turbo S E-Hybrid jest wyposażona w klimatyzację postojową, pozwalającą schłodzić lub podgrzać kabinę nawet podczas ładowania.


Ten flagowy model  zadebiutuje w Europie w lipcu 2017 r. Od samego początku czterodrzwiowe gran turismo będzie dostępne również w wersji Executive, z rozstawem osi wydłużonym o 150 mm.

W ramach wyposażenia standardowego Panamera Turbo S E-Hybrid oferuje Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wspomaganie kierownicy Plus oraz 21-calowe obręcze z lekkich stopów o wzorze 911 Turbo. Specyfikacja podstawowa obejmuje także postojowy układ klimatyzacji, elementy adaptacyjnej aerodynamiki i trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Przedłużona odmiana jest seryjnie wyposażona w skrętną tylną oś. Model Panamera Turbo S E-Hybrid kosztuje 903 630 PLN. Za Panamerę Turbo S E-Hybrid Executive trzeba będzie zapłacić 968 780 zł.