Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Siedem lat po narodzinach modelu A5 Sportback, na drogi wyjeżdża jego nowa wersja. Pięciodrzwiowe coupé łączy elegancką, pełną emocji stylistykę,  z funkcjonalnością i dużym komfortem we wnętrzu. Wydłużony rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, pełna maska silnika typu power dome, podkreślają dynamikę modelu. Trójwymiarowa osłona chłodnicy

Singleframe jest wyraźnie bardziej płaska i szersza niż u poprzednika.  Widoczne na pierwszy rzut oka przetłoczenia błotników nad wnękami kół dają do zrozumienia, że samochód wyposażony jest w napęd na cztery koła quattro. Linie w tyle pojazdu są również bardzo precyzyjnie poprowadzone. Długa pokrywa bagażnika kończy się charakterystycznym przetłoczeniem w formie małego spojlera.

Długość wnętrza zwiększyła się o 17 mm, strefa ramion kierowcy i pasażerów  o prawie 11 mm, a strefa kolan z tyłu o 24 mm. . Pozioma architektura deski rozdzielczej daje duże odczucie przestrzeni. Opcjonalny system oświetlenia Ambiente oferujący trzydzieści różnych odcieni światła, rozświetla wnętrze w dopasowany do całości sposób. Alternatywą dla standardowych, okrągłych wskaźników analogowych, jest Audi virtual cockpit. Nabywca nowego A5 Sportback wybrać może różne opcje wyświetlaczy. Duży ekran TFT (12,3 cala) o wysokiej rozdzielczości wyświetla bardzo szczegółowe grafiki. Opcjonalny wyświetlacz danych na szybie head-up display pokazuje wszystkie ważne informacje w postaci łatwo zrozumiałych symboli i cyfr rzucanych na przednią szybę i w ten sposób redukuje konieczność odrywania uwagi kierowcy od sytuacji na drodze.

Najbardziej rozbudowaną wersją oferowanych przez Audi opcji infotainment, jest nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. W skład tego systemu wchodzi m.in. pamięć flash 10 GB, napęd DVD, usługi Audi connect dostępne bezpłatnie przez okres trzech lat oraz monitor o przekątnej 8,3 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Maksymalnie pięć uaktualnień nawigacji jest również bezpłatnych. System MMI Navigation plus ściśle współpracuje z wieloma systemami wsparcia i bezpieczeństwa.

Nowe Audi A5 Sportback wyposażono w szeroką gamę systemów wsparcia kierowcy. Najważniejszym z systemów wsparcia kierowcy w nowym Audi A5 Sportback, jest adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop&Go i z asystentem jazdy w korkach. W spowolnionym strumieniu ruchu, gdzie prędkość nie przekracza   65 km/h, system pomaga kierowcy w prowadzeniu, samodzielnie zwalniając  i przyspieszając oraz przejmując czasowo kierowanie pojazdem podczas jazdy autostradą lub inną drogą wysokiej jakości.

Do bagażnika o pojemności 480 litrów, opcjonalnie można zamówić układ sterowania gestami do otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, standardowo posiadającej elektryczny napęd.

Nowe Audi A5 Sportback wyposażane jest w jeden z sześciu silników: trzech benzynowych TFSI i trzech TDI. Generują one moc od 110 kW (150 KM) do 210 kW (286 KM).

Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów, siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna S tronic lub ośmiostopniowa tiptronic – dla każdej jednostki napędowej dobrano odpowiedni układ przeniesienia mocy. Standardowo, moc silnika trafia na przednią oś, opcjonalnie jednak można zamówić jedną z dwóch wersji napędu na cztery koła quattro. Napęd na cztery koła quattro montowany jest seryjnie w zestawieniu z silnikiem 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM).

Nowe Audi S5 Sportback z silnikiem V6 turbo, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
W standardzie tej sportowej wersji znajdziemy napęd na cztery koła quattro
i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów tiptronic.