Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

 

Segment sportowych coupe to domena europejskich producentów. Czy nowy model Kia Stinger osiągnie sukces w tym prestiżowym towarzystwie. Wyzwanie zostało rzucone. Na  North American International Auto Show w Detroit Kia zaprezentowała pięcioosobowego sedana o sylwetce sportowego coupe.

Za wygląd Kia Stinger odpowiada zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie, kierowany przez Petera Schreyera – głównego stylistę Kia Motors.

Szerokość przedniej części nadwozia podkreślają reflektory wykonane w technologii LED i charakterystyczna osłona wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa. Wyraźne przetłoczenia wzdłuż nadwozia poprowadzono tak, aby potęgowały wrażenie, że Kia Stinger to sportowe coupé, a nie czterodrzwiowy rodzinny sedan. Z tyłu charakter groźnego sportowego auta potęgują dyfuzor i cztery owalne końcówki układu wydechowego.

Do Stingera Kia oferuje do wyboru dwa turbodoładowane silniki, każdy umieszczony wzdłużnie pod długą i rzeźbioną maską. Obydwie jednostki napędowe wciąż są w fazie rozwojowej.

2,0-litrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy, oznaczony jako Theta II, generuje około 255 KM przy 6200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 353 Nm i jest dostępny od 1400 do 4000 obr/min. Drugi silnik (Lambda II) – widlasty, sześciocylindrowy, twin-turbo – ma pojemność 3,3 litra i osiąga moc 365 KM przy 6000 obr/min oraz generuje moment obrotowy o wartości 510 Nm już od 1300 obr/min i aż do 4500 obr/min. Z tym silnikiem pod maską Kia Stinger przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 269 km/h.

Obydwie jednostki napędowe współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi napęd na tylne koła. Po raz pierwszy Kia oferowała tę przekładnię w luksusowym sedanie K900. Skonstruowana i produkowana przez Kia skrzynia biegów umożliwia kierowcy również ręczną zmianę przełożeń łopatkami przy kierownicy. Podobnie jak w przypadku zawieszenia i układu kierowniczego, także przekładnia w Kia Stinger może pracować w 1 z 5 trybów. Do prędkości zmiany przełożeń jest również dobrana szybkość reakcji pedału gazu

Stinger to pierwszy sedan marki Kia oferowany, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła.