Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Alfa Romeo Stelvio to pierwszy SUV w 100 letniej historii tej marki.  Zaprezentowany w Los Angeles egzemplarz to topowa wersja Quadrifoglio.  510 KM jakie wykrzesano z benzynowego silnika 2,9 V6 ma potwierdzić przynależność nowego modelu do rodziny samochodów o sportowych genach. Silnik  BiTurbo z 6 cylindrami jest wykonany w całości z aluminium, by zredukować całkowitą masę samochodu, szczególnie tę przenoszoną na oś przednią. Silnik współpracuje z automatyczną ośmiostopniową skrzynią biegów ZF. Skrzynia ma specjalną kalibrację, umożliwiającą zmianę biegów w zaledwie 150 milisekund w trybie Race. Napęd wyposażony jest w sprzęgło „lock up", które zapewnia kierowcy odczucie zdecydowanego zrywu, natychmiast po wybraniu biegu.

Oczywiście model Stelvio będzie mógł być wyposażony w jednostki napędowe o mniejszej mocy. Np 4 cylindrowy silnik 2.0 turbo benzyna o mocy 280 KM z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.  Oprócz elektrohydraulicznego systemu kontroli zaworów MultiAir, cechą szczególną tej jednostki napędowej jest układ turbodoładowania „2-in-1” oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 bar, które przekładają się
na wyjątkowo szybką reakcją na pedał gazu w całym zakresie działania oraz zaskakującą oszczędność pod względem spalania.

SUV Stelvio Quadrifoglio wyposażony jest w innowacyjny napęd 4x4 z technologią Q4, zaprojektowany do sterowania napędem samochodu w czasie rzeczywistym. W normalnych warunkach, Stelvio  Quadrifoglio z systemem Q4 zachowuje się, jak pojazd z napędem na tył: 100% momentu obrotowego przesyłanych jest na oś tylną. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 60% momentu napędowego na oś przednią za pośrednictwem specjalnej skrzynki rozdzielczej.
Aby zapewnić maksymalną szybkość reakcji w rozłożeniu momentu, system wykorzystuje wysoki poślizg mechaniczny (do 2,5%) pomiędzy dwoma osiami, który przekłada się na najlepszą w tej kategorii kontrolę samochodu pod względem napędu i stabilności na zakrętach.

W Polsce Alfa Romeo Stelvio zadebiutuje w II kwartale 2017 r