Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Pomimo agresywnej kampanii proekologicznej, rzeczywistość przynosi zaskakujące informacje. Czyżby  przekonywanie, że silnik spalinowy to przeżytek i tylko alternatywne źródła napędu mają sens nie trafiało do wszystkich klientów.  Owszem sprzedaż samochodów hybrydowych rośnie, ale rośnie także sprzedaż samochodów, które z punktu ekoterorystów nie powinny istnieć.

Jak podała firma Ford,  sprzedaż samochodów o wysokich osiągach wzrosła w Europie niemal dwukrotnie. W tym roku sprzedano już prawie 31 tysięcy takich pojazdów. 

W tym roku Ford zamierza sprzedać ponad 200 000 samochodów o wysokich osiągach na całym świecie, włączając w to takie modele jak Mustang, Focus RS, Focus ST i Fiesta ST – blisko trzykrotnie więcej niż zaledwie trzy lata temu.

Gdzie tkwi przyczyna takich wyborów?  Z pewnością nie jest to ekonomia.  Tego typu samochody są znacznie droższe w zakupie od popularnych odpowiedników, w eksploatacji również. Wyższe spalanie,  droższe naprawy, o zanieczyszczaniu środowiska nie wspominając.  Odpowiedź  jest prosta, te samochody dają radość z jazdy, a wciąż spełniają funkcje użytkowe.  Do tego często dochodzi satysfakcja z posiadania rzeczy unikatowych, innych niż  w garażu sąsiada.  Samochody z tego segmentu to niejednokrotnie serie limitowane.  Przykładem niech będzie nowy  Focus RS, został on wyprzedany we wszystkich regionach na całym świecie. Liczba zamówień od klientów w Europie przekroczyła już 8800 od momentu premiery.

Doskonale na rynku radzi sobie także  Ford Mustang , najlepiej sprzedające się sportowe coupe w 2015 roku. Liczba zamówień klientów w Europie przekroczyła 20 000 od momentu debiutu rynkowego w 2015 roku.

W USA zainteresowanie Mustangiem GT 350 oraz 350R jest tak duże, że cała produkcja tych modeli na rok modelowy 2017 została wyprzedana.

W tej kategori sukcesy odnoszą również bardziej popularne modele. Ford Fiesta ST znalazł już 38 000 europejskich  nabywców.  Od początku bieżącego roku do końca sierpnia sprzedaż tego modelu wzrosła o 11 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2015 roku. Ford zaprezentował niedawno nową, 200-konną Fiestę ST200 – dostępną wyłącznie w wersji 3-drzwiowej – charakteryzującą się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 6,7 s.



Świetną ilustracją dla połączenia osiągów z funkcjonalnością jest debiutująca na naszym kontynencie Fiesta ST w wersji 5-drzwiowej.

Dzięki dodatkowej parze drzwi, 5-drzwiowy Ford Fiesta ST oferuje większą wszechstronność i łatwiejszy dostęp do tylnych siedzeń, co ma szczególnie duże znaczenie w przypadku rodziców z małymi dziećmi. Model ten zachowuje jednocześnie swój sportowy charakter, zapewniając wiodące w klasie właściwości jezdne, dzięki którym Fiesta ST w pierwszym roku sprzedaży zdobyła ponad 20 nagród na całym świecie.

Pod maską 5-drzwiowej Fiesty ST pracuje silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,6 litra, generujący 182 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,9 sekundy, przy czym średnie zużycie paliwa wynosi 6,1 l/100, a emisja CO2 to 141 g/km*. Podwozie zestrojone przez zespół Ford Performance obejmuje zoptymalizowane zawieszenie oraz sportowy układ kierowniczy i hamulcowy. Ponadto, Fiesta ST została wyposażona w układ TVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach oraz układ elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy. Podczas pokonywania zakrętów układ TVC przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, aby poprawić przyczepność i zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy.