Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Nowy Volkswagen Crafter ma być lepszy od poprzednika. Co w takim razie oferuje klientom.  Większą przestrzeń i ładowność. Teraz maksymalna ładowność będzie wynosić 5,5 tony, a przestrzeń ładunkowa może wynieść aż 18,4 m3.  Samochód dostępny będzie aż w 69 wariantach. Wynika to z tego, że możemy zamówić pojazd o długości nadwozia: 5986 mm, 6836 mm lub 7391 mm i wysokości 2355 mm, 2590 mm lub 2798 mm. Do tego dochodzą wersje z nadwoziem z pojedynczą lub podwójną kabiną w różnych długościach oraz z możliwością specjalnej zabudowy jak np. pick-up lub z mechanizmem tip-up.

W wersji z napędem na przednią oś oferuje on maksymalną przestrzeń ładunkową 18,4 m3, oraz dopuszczalną masę całkowitą od 3 do 4 ton. Szerokość przestrzeni ładunkowej między nadkolami wynosi 1380 mm, a maksymalna długość przedziału ładunkowego może mieć 4855 mm, co daje nowemu Crafterowi najlepszy wynik w klasie. Boczne drzwi  przesuwne w zakresie 1311 mm, a także progóg załadunku, który znajduje się na wysokości 570 mm (w wersjach z napędem na przednią oś) oraz drzwiom tylnym z możliwością otwarcia do kąta 270 stopni znacznie zwiększają funkcjonalność pojazdu. Nowy Crafter oferuje także bardzo praktyczne rozwiązania z zakresu zabezpieczenia ładunku, może on być chroniony „ze wszystkich stron” w dosłownym tego słowa znaczeniu. Specjalnie zaprojektowane dla modelu oraz opatentowane mocowania, uchwyty i profile zintegrowane są na ścianach bocznych, w ściance działowej, a także w dachu i podłodze.

Płyta podłogowa, którą zaprojektowano od podstaw, jest wyposażona z przodu w zawieszenie z kolumnami MacPhersona oraz, w zależności od rodzaju układu przeniesienia napędu, w jeden z pięciu różnych wariantów zawieszenia tylnej osi z resorami piórowymi. W niektórych wariantach zawieszenie tylnej osi jest wyposażone w progresywne resory piórowe.

Podłoga przestrzeni ładunkowej jest wyposażona w dodatkowe mocowania, które są kompatybilne z tymi stosowanymi do zabudowy przestrzeni ładunkowej dotychczasowego modelu. Ponadto nowy Crafter jest pierwszym pojazdem w swojej klasie, który oferuje dodatkowe urządzenia modułowe. W ofercie pojawią się takie elementy, jak druga sprężarka do chłodzenia przestrzeni ładunkowej (bardzo przydatna przy np. transporcie produktów spożywczych), cztery warianty drugiego akumulatora oraz dodatkowy wymiennik ciepła do systemów korzystających z zewnętrznego zasilania.

 

Dodatkowo nowy Crafter może być wyposażony w najnowszy system FMS czyli interfejs do zarządzania flotą. Moduł ten jako telemetryczny interfejs może być zsynchronizowany z dowolnym aktualnie używanym na rynku interfejsem zarządzania flotowego. To sprawia, że nowego Craftera łatwo będzie włączyć do swoich aktualnych flot samochodowych.

Dla nowego Craftera opracowano silnik 2.0 TDI serii „EA288 Commercial”(norma emisji spalin EU6). Do  modeli z napędem na oś przednią przewidziano go w trzech wariantach mocy – 75 kW (102 KM), 103 kW (140 KM) oraz w wersji BiTurbo o mocy 130 kW(177 KM). Ten TDI o pojemności 1968 cm3 jest instalowany poprzecznie i pochylony pod kątem ośmiu stopni do przodu, co powoduje że zajmuje mniej miejsca, które w ten sposób można było wykorzystać na przestrzeń dla kierowcy i ładunku.

Od połowy 2017 roku, nowy Crafter oferowany będzie w wersjach z napędem na 4 koła 4MOTION (z silnikiem montowanym poprzecznie) oraz napędem na oś tylną (z silnikiem montowanym podłużnie).

Pod względem ergonomii, komfortu czy bezpieczeństwa, współczesny samochód dostawczy nie ustępuje samochodom osobowym. Tak samo jest z nowym Volkswagenem, który oferuje cały szereg czynnych systemów bezpieczeństwa oraz wspomagania kierowcy, takich jak: aktywny asystent pasa ruchu (Lane Assist), asystent parkowania (Park Assist) oraz asystent parkowania z przyczepą (Trailer Assist). Inne systemy, które znajdą się na liście wyposażenia dodatkowego to aktywny tempomat ACC z funkcją „Follow to stop”, system Front Assist oraz asystent świateł drogowych „Light Assist”. W standardzie nowego Craftera znajdziemy system awaryjnego hamowania w mieście oraz asystenta bocznego wiatru. Dostępne do nowego Craftera pasywne systemy bezpieczeństwa zwierają takie elementy jak – przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kamerę cofania „Rear Assist”, system „Rear Traffic Alert” oraz specjalnie zaprojektowany dla nowego Craftera system czujników chroniących boki auta przed zadrapaniem.