Optima GT, powstała na bazie standardowego modelu. Zewnętrzne zmiany podkreślają charakter auta. Nowe zderzaki z przodu i z tyłu oraz na nowo zaprojektowany i większy wlot powietrza w kolorze satynowanego chromu. Charakterystyczny dla wszystkich nowych modeli marki Kia wlot powietrza w kształcie tygrysiego nosa również otrzymał chromowane, formowane na gorąco wykończenie. Nowe są także reflektory wykonane w technologii LED z nowym „autografem” świateł do jazdy dziennej. Z profilu Optimę GT wyróżniają nowe, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz potężne, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu o średnicy aż 330 mm i zaciski lakierowane w kolorze czerwonym. Dodatkowo, nadwozie wersji GT wyróżnia się klamkami w kolorze satynowego chromu, czarnymi, lakierowanymi na wysoki połysk listwami na progach, a także czarnym, błyszczącym tłem w emblemacie z oznaczeniem GT. Najmocniejszą Optimę bardzo łatwo odróżnić od pozostałych wersji również z tyłu. Nie tylko za sprawą dużego logo GT, ale także dzięki dwóm sporej średnicy chromowanym końcówkom układu wydechowego i zderzakowi uformowanemu na kształt dyfuzora.
Wnętrze Optimy GT zaprojektowano tak, aby zaakcentować sportowy charakter samochodu.
Kilka detali, takich jak np. szara podsufitka popularnych odmian Optimy w wersji GT została zastąpiona czarnym zamszem, natomiast konsolę środkową wykończono aluminium. Kierowca Optimy GT opiera stopy o aluminiowe pedały i trzyma w rękach grubą, tylko delikatnie spłaszczoną u dołu kierownicę obszytą skórą i wykończoną czerwonym szwem. Podobnie jak fotele również kierownicę zdobi logo GT. Sportowe fotele o zdecydowanie bardziej wyprofilowanym bocznym podparciu , logo GT, wyszyte na skórzanej tapicerce w kolorze czarnym z czerwonym szwem lub czerwonym z szarym szwem, decydują o klimacie tej wersji Optimy.
W samochodzie z oznaczeniem GT musi być odpowiednio mocny silnik. Tu wstawiono dwulitrową jednostkę benzynową T-GDI, z turbodoładowanym i z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka napędowa, w całości wykonana z aluminium, osiąga maksymalną moc o wartości 245 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy , wynoszący 350 Nm w przedziale od 1350 do 4000 obr/min.
Optima GT średnio zadowala się 8,2 l paliwa na 100 km (wg NEDC), co przekłada się na emisję CO2, wynoszącą 191 g/km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,4 s (w wypadku Optimy GT w wersji kombi – 7,6 s). Wysoki moment obrotowy dostępny w szerokim przedziale prędkości obrotowej silnika gwarantuje Optimie GT znakomitą elastyczność. Rozpędzanie auta z 60 do 100 km/h trwa tylko 3,7 s (3,8 s w wypadku Optimy GT kombi). Maksymalna prędkość, wynosząca 240 km/h (232 km/h dla Optimy GT wersji kombi) sprawia, że Optima GT jest najszybszym samochodem, który Kia kiedykolwiek oferowała w Europie.
2,0-litrowy silnik T-GDI napędza przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów.
Optima GT w wersji sedan została wyceniona na 145 900 zł a w kombi na 153 900 zł.
Optima GT oferowana jest oczywiście ze standardową, 7-letnią gwarancją (lub do 150 000 km).