Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Clio RS, samochód który według racjonalistów nie ma racji bytu. Czy można uzasadnić 200 koni pod maską tak małego samochodu. Racjonalnie pewnie nie, na szczęście są firmy gdzie takie projekty wchodzą do produkcji. Renault potrafi robić takie rzeczy.  Clio RS jest tego najlepszym przykładem. Masowej popularności nie zdobędzie, chociażby ze względu na cenę. W zależności od wersji kosztuje 92400zl lub 98900zł. Jak przeliczyć to na konie, to nie wygląda to już tak źle. 500zł za konia.

Co dostajemy w zamian? Niepowtarzalny samochód, o niespotykanych w tej klasie osiągach. Dzięki silnikowi benzynowemu 1.6 turbo, współpracującemu z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią, sterowaną łopatkami umieszczonymi pod kierownicą, Clio(w wersji Trophy 220KM) rozpędza się do 100km/h w 6,6 s, pokonanie 400 m (ze startu zatrzymanego) w czasie 14,5 s oraz prędkość maksymalną 235 km/h.

 

To co wyróżnia ten pojazd, jest to że oferowany jest z trzema rodzajami zawieszenia, pozwalającymi na dostosowanie Renault CLIO R.S. do potrzeb użytkownika. Do wyboru jest zawieszenie Sport z kołami w rozmiarze 17 lub 18 cali
– uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy, zawieszenie utwardzone Cup
z kołami 18-calowymi – stanowiące optymalny kompromis między zachowaniem samochodu na drodze i na torze wyścigowym oraz zawieszenie Trophy z kołami
18-calowymi, przeznaczone zdecydowanie do jazdy wyczynowej, obniżone o 20 mm
z przodu i 10 mm z tyłu.

Kolejnym rozwiązaniem zainspirowanym samochodem koncepcyjnym CLIO R.S.16 jest wyjątkowy układ wydechowy opracowany przez specjalistyczną firmę Akrapovič, Ten unikalny  wydech nadaje silnikowi natychmiast rozpoznawalny i niepowtarzalny dźwięk, ale też wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wysokie obroty. Jest on seryjnie oferowany w mocniejszej wersji  CLIO R.S. Trophy.