Auto w Pracy

Slideshow Image

Podczas prac projektowych, inżynierowie Volkswagena musieli odpowiedzieć na postawione przed nimi zadania.

Jakie rodzaje systemów pomogą kierowcom w wewnętrznej komunikacji w mieście? Jak pojazdem dostawczym łatwiej manewrować w błotnistym terenie? Jak zapobiec wypadkom powodowanym przez zmęczonych kierowców na długich trasach?

Odpowiedź na tak postawione pytania, wymagała kontaktów z dużą liczbą  klientów w ich codziennej pracy za kierownicą samochodów dostawczych. Tylko w ten sposób inżynierowie mogli dokładnie zrozumieć to, czego klienci rzeczywiście potrzebują i które systemy są niezbędne do skutecznego spełnienia ich wymagań.

Nowy Crafter został skonstruowany zgodnie z całkowicie nową koncepcją projektowania pojazdów użytkowych Volkswagena. U jej podstaw leży przekonanie, że – szczególnie w segmencie aut użytkowych – każdy samochód powinien być maksymalnie funkcjonalny i jak najlepiej dopasowany do potrzeb bardzo zróżnicowanej grupy odbiorców. Dlatego Craftera opracowano na nowo od podstaw, co już na pierwszy rzut oka widać po nowej stylizacji zarówno nadwozia, jak i wnętrza.

 

Konstrukcja nowego Craftera w dużej mierze opiera się na założeniu, że od Transportera – głównego auta dostawczego w portfolio Volkswagena –większy brat przejmie jakość wykonania, materiały we wnętrzu, design oraz solidność konstrukcji, których jeszcze nie miał.

Po raz pierwszy w historii Crafter oferuje tak wiele możliwości łączenia jednostek napędowych, skrzyń biegów oraz rodzajów napędu dla wszystkich wersji nadwozia. Nowy silnik „EA 288Nutz” – 2,0-litrowy TDI – został opracowany specjalnie na potrzeby nowego Craftera i jest dostępny w czterech wariantach mocy. Klienci mogą wybierać między jednostką o mocy 75kW (102KM), 90kW (122KM) oraz 103 kW (140 KM). Mogą także zdecydować się na najmocniejszy wariant tego silnika – TDI biturbo – o mocy 130 kW (177KM). Wybór jednostek napędowych zależy od rodzaju układu przeniesienia napędu. Klienci będą mogli zamówić nowego Craftera z napędem na oś przednią lub tylną, a także z napędem na cztery koła 4MOTION. Dodatkowo będą mogli wybrać rodzaj skrzyni biegów. Taka różnorodność wyboru silnika, układu przeniesienia napędu i przekładni nie była, jak dotychczas, spotykana w tym segmencie aut.

Jakby tego było mało, nowy Crafter będzie dostępny w trzech długościach, w zależności od wersji nadwozia. Dodatkowo, wersja Furgon będzie miała trzy odmiany wysokości dachu. Innymi słowy, klienci będą mogli skonfigurować nowego Craftera dokładnie tak, jak będą potrzebowali do swojej pracy. Każdy klient znajdzie odpowiednią dla siebie konfigurację – silnik, rodzaj napędu, przekładnię, długość pojazdu oraz wysokość nadwozia. W sam raz do zaspokojenia potrzeb firmy.

 

Nowy Crafter wyznacza zupełnie nowe standardy w segmencie dużych furgonów w dziedzinie dostępnych systemów wspomagania kierowcy. Zadaniem tych systemów jest optymalna ochrona pasażerów poprzez zastosowanie aktywnych i pasywnych układów bezpieczeństwa we wszystkich sytuacjach podczas użytkowania auta. Dzięki elektro-mechanicznemu układowi kierowniczemu, który w tej klasie pojazdów zastosowano po raz pierwszy, nowy Crafter może być wyposażony w wyjątkowo dużą liczbę systemów wspomagania kierowcy – czynnych, takich jak ESP ze stabilizacją toru jazdy przyczepy, adaptacyjny tempomat ACC, system automatycznego hamowania po kolizji, system korekty toru jazdy w przypadku bocznych podmuchów wiatru (opcjonalny), asystent manewrowania z przyczepą i wiele więcej... Systemów w ofercie jest mnóstwo, także tych z zakresu bezpieczeństwa biernego – m.in. poduszki powietrzne z przodu, boczne oraz kurtynowe dla kierowcy i pasażerów oraz obszerna gama systemów informacyjno-ostrzegawczych, jak kamera cofania, czujniki parkowania oraz system ostrzegania o ruchu za pojazdem – Rear Traffic Alert. Reflektory wykonane w technologii LED, wraz z funkcją doświetlania zakrętów oraz asystentem świateł Light Assist, zapewniają znakomitą widoczność drogi. Crafter będzie mógł także korzystać z serwisów internetowych, które będą dostosowane do specyficznych potrzeb użytkowników.

Dla nowego Craftera został zbudowany nowy zakład produkcyjny we Wrześni. Obiekt ten jest drugim miejscem produkcji Volkswagenów w Polsce; pierwszy jest zlokalizowany w Antoninku pod Poznaniem, gdzie działa już od ponad 20 lat. Zakład, w którym będzie produkowany Crafter, zajmuje powierzchnię blisko 220 hektarów, co odpowiada powierzchni około trzystu boisk piłkarskich. Gdy fabryka zacznie działać na pełnych obrotach, będzie w niej pracować ponad 3.000 osób. Dodatkowo, w okolicy powstanie również kilka zakładów firm zaopatrzeniowych, co stworzy kolejne miejsca pracy.