Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Już we wrześniu na pierwszej w Polsce wystawie car designu Renault. Passion for Design & Innovation zostanie zaprezentowany samochód koncepcyjny Renault DeZir. Jest on uważany za jeden z najpiękniejszych samochodów koncepcyjnych na świecie. DeZir doskonale obrazuje strategię Renault, która opiera się na prostych, zmysłowych i ciepłych formach.

Wystawa odbędzie się w ramach Wawa Design Festiwal, w dniach 3-11 września br. w Soho Factory w Warszawie. Oprócz możliwości zobaczenia spektakularnego modelu Renault DeZir, odwiedzający wystawę będą mogli poznać jak powstaje projekt samochodu - od pierwszej kreski do produktu finalnego.

Renault DeZir

Renault DeZir to sportowe coupe napędzane silnikiem elektrycznym, które łączy elegancką linię z ekologicznym podejściem do środowiska. Charakteryzuje go zmysłowa linia i intensywny czerwony kolor. Wnętrze auta wyraża lekkość - kształty są łagodne i lekkie. Dominuje biel z akcentami w mocnym czerwonym kolorze, takim samym jak kolor nadwozia. Zastosowano tu szlachetne materiały, m.in. białą skórę na fotelach, desce rozdzielczej i podłodze oraz czerwoną lakę na konsoli i akcesoriach. Siedzenia mają kształt bezpiecznego kokonu i pokryte są białą skórą, inaczej wykończoną po stronie kierowcy i pasażera.

Wystawa Renault

Wystawa Renault. Passion for Design & Innovation będzie się składać z dwóch części. Zwiedzający na przykładzie modeli Renault poznają koncepcję strategii designu Renault oraz zobaczą jak wygląda sam proces projektowania samochodu - od pierwszej kreski do produktu finalnego. Zaprezentowane zostaną także szkice designerów Renault oraz filmy przedstawiające etapy pośrednie w projektowaniu poszczególnych modeli.

 

Oprócz spektakularnego samochodu Renault DeZir, widzowie będą mogli także oglądać makietę modelu Renault Megane wykonaną z gliny wykonaną przez projektantów Renault.
W strefie interaktywnej odwiedzający – w tym dzieci – będą mogli pokazać swoje umiejętności
w zakresie projektowania i konstruowania.

Strategia designu Renault

Centralnym elementem strategii Renault jest człowiek i jego potrzeby, a design opiera się na prostych, zmysłowych i ciepłych formach. Strategię designu Renault ilustruje „stokrotka etapów życia” stworzona przez Dyrektora Designu Renault, Laurensa Van den Hackera. Każdemu etapowi życia, który obrazują płatki stokrotki, przypisany jest concept-car, który zapowiadał wejście na rynek odpowiadających mu modeli seryjnych.