Auto w Pracy

Slideshow Image

 

 

Solidny i niezawodny, teraz również elegancki, z dobrej jakości wykończeniem. To propozycja dla klientów, którzy kupowali klasyczne SUV-y. Pick-up, który równie dobrze spisuje się na asfalcie, jak i w terenie dysponuje silnikiem turbo dieslem 3.0 V6, generującym moment obrotowy o wartości 550 Nm i moc
165 kW/224 KM. Auto potrafi rozwinąć maksymalną prędkość wynoszącą 193 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 7,9 s.

W Amaroku siedzi się wysoko, widoczność z wnętrza jest bardzo dobra, a kabinę wykonano z materiałów najlepszej jakości – między innymi dlatego Amarok jest atrakcyjny dla miłośników SUV-ów, którzy zasiadając w eleganckim wnętrzu mogą komfortowo poruszać się zarówno po utwardzonych drogach, jak i poza nimi. Mimo że auto ma imponujące rozmiary, łatwo się do niego wsiada – sprzyjają temu szeroko otwierające się drzwi oraz (zależnie od wersji wyposażenia) uchwyty na słupkach A i B.

 

Na wyjątkową uwagę we wnętrzu Amaroka zasługują nowe, regulowane elektrycznie fotele ergoComfort dla kierowcy i pasażera. Mogą oni korzystać z wyjątkowo dużej przestrzeni wokół nóg i głowy, regulując zarówno wysokość przednich foteli jak i przesuwając je w dużym zakresie w kierunku przód-tył. Fotele wyprofilowano tak, jak w autach sportowych, dzięki czemu bardzo dobrze podpierają ciało, zapewniając najwyższy komfort. Dostępne za dopłatą, regulowane elektrycznie w 14 pozycjach fotele, zarówno kierowca jak i pasażer mogą indywidualnie  dopasowywać do swojej sylwetki. Elektrycznie regulować wysokość oraz położenie wzdłużne fotela, podparcie kręgosłupa krzyżowego, pochylenie oparcia i siedziska, a ręcznie także długość siedziska. Fotele ergoComfort dla kierowcy i pasażera w Amaroku zostały odznaczone plakietką „Akcja Zdrowe Plecy” (AGR) przyznawaną przez lekarzy ortopedów. Fotele te mają tapicerkę ze skóry „Nappa” z ozdobnymi szwami i są podgrzewane.

W oczy rzuca się także nowa tablica rozdzielcza Amaroka. Jej strukturę uporządkowano według poziomych linii, poszczególne powierzchnie wyraźnie oddzielono, a wszelkie przetłoczenia i krawędzie wykonano z niezwykłą precyzją. Rezygnacja z zaokrągleń i koncentracja na poziomych i pionowych liniach sprawiły, że wnętrze zyskało wyrazisty i indywidualny styl. Liczne schowki w kabinie zwiększają jej praktyczność.

Dzięki wielofunkcyjnej kierownicy obsługa radia, telefonu i komputera pokładowego stały się prostsze. Wyświetlacz znajdujący się pomiędzy klasycznymi wskaźnikami o okrągłych tarczach w Amaroku Aventura jest kolorowy i wyświetla trójwymiarowy obraz. Za pomocą nowych, opcjonalnych łopatek przy kierownicy (seryjne w modelu Aventura) można sterować pracą 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Wysoko na konsoli środkowej, czyli bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy, znajduje się ekran nowego systemu multimedialnego.

W autach z systemami multimedialnymi „Composition Media” oraz „Discover Media” jest też dostępny „Digital Voice Enhancement”. To urządzenie elektronicznie wzmacniające siłę głosu ułatwia podczas jazdy komunikację pomiędzy pasażerami. Mikrofon wzmacnia głos, dzięki czemu kierowca nie musi odwracać się do pasażerów czy tez mówić szczególnie głośno. To, co mówi kierowca pasażerowie zasiadający z tyłu słyszą w głośnikach umieszczonych w tylnej części kabiny.

Korzystanie z Amaroka ułatwia również system parkowania „Park Pilot” z kamerą „Rear View” znajdującą się z tyłu auta. Pedały ze stali szlachetnej (tylko w modelu Aventura) oraz czarne poszycie drzwi z kontrastowymi elementami w kolorze lakieru dopełniają estetycznego wyglądu wnętrza Amaroka.

 

Spesjalna wersja Aventura na rozpoczęcie sprzedaży pojawi się w salonach jesienią.