Auto w Pracy

Slideshow Image

BMW 2002 Hommage to wyjątkowy samochód stworzony na tegoroczny Konkurs Elegancji (Concorso d’Eleganza Villa d’Este). Pojazd jest odwołaniem się do legendarnego modelu BMW 2002

„Dokładnie 50 lat temu, seria 02 zapoczątkowała erę sukcesów BMW. To kompaktowe coupe jest jednym z pojazdów, które sprawiły że marka jest dzisiaj tym czym jest”, wyjaśnia Adrian van Hooydonk, Wice-Prezes BMW Group Design. “2002 był na szycie tej linii modelowej. Pierwszym w Europie, seryjnie produkowanym samochodem z technologią turbo. To sprawiło, że coupe zyskały opinię prawdziwie sportowych samochodów. Jednocześnie 2002 turbo było w technologicznej awangardzie w kwestii rozwoju silników BMW.”



Sportową sylwetkę BMW 2002 Hommage osadzono nisko nad drogą. Kompaktowe wymiary w połączeniu z długim rozstawem osi, krótkimi zwisami i charakterystycznym „nosem rekina”, są obietnicą emocjonujących wrażeń z jazdy, niezwykłej dynamiki i zwinności. Aerodynamiczne detale, jak wielkie spoilery z przodu i z tyłu, współdziałają z mnóstwem wlotów powietrza, by zoptymalizować jego przepływ wokół samochodu i zmaksymalizować siłę docisku w każdej sytuacji na drodze.



Inspirowana charakterystycznym, chromowanym paskiem, który otaczał przed laty modele serii 02, pozioma karbonowa taśma owija się wokół linii barkowej BMW 2002 Hommage i dzieli wizualnie nadwozie na dwie odrębne części. Górną - składającą się z dachu, maski i pokrywy bagażnika, pokrytych matowym lakierem, by zapobiegać odbiciom promieni słońca - to nawiązanie do samochodów wyścigowych.

Dolna część kontrastuje połyskującym lakierem, mocno wyrzeźbionymi powierzchniami i dystyngowanymi liniami, które wypełniają boki pojazdu i kierują oczy w stronę kół napędzanej, tylnej osi. Lakier o nazwie „Space Race Metal” spływa po sylwetce BMW 2002 Hommage, niczym płynna stal. Zarówno w wersji matowej, jak i błyszczącej - jasnoniebieski, metalizowany lakier, wygląda na karoserii jak fluorescencyjny niebieski lub szary - zależnie od kąta padania światła, nadając powierzchniom jeszcze większej głębi.

Najbardziej przykuwającym uwagę detalem po bokach auta są szeroko uformowane nadkola, które zdają się podpierać nadwozie, jak cztery kolumny - zaznaczając jego strukturę i potęgując wrażenie wielkości. Przywodzą na myśl homologowaną wersję BMW 2002 turbo, która potrzebowała mocno poszerzonego nadwozia, by dostosować się do znacznie zwiększonego rozstawu kół. W linii bocznej nadwozia modelu Hommage - jak na dłoni widać, że starannie zaprojektowano i zintegrowano te elementy. Gładkie powierzchnie i precyzyjnie rzeźbione linie, obejmują mocne nadkola, dając im pierwszoplanową rolę. 20-calowe, dwukolorowe koła z lekkich stopów są stylistycznym łącznikiem samochodu z drogą. Nowoczesny wygląd tych, bogato dekorowanych, wieloszprychowych kół przywodzi na myśl wyścigowe obręcze z dawnej epoki, podczas gdy lakierowane na złoto zaciski hamulcowe - oznaczone logo M - dodają mu klasy.