Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Audi Q2  to efekt ekspansji  pojazdów typu SUV w co raz niższe segmenty rynku.  Kompaktowy SUV  Q2  ma 4,19 m  długości, 1,79 m szerokości i 1,51 m wysokości.  Nowy SUV to  prawdziwe Audi rozpoznawalne już na pierwszy rzut oka. Z przodu, umieszczono, pojedynczo obramowana, ośmiokątną  osłonę chłodnicy Singleframe oraz duże wloty powietrza. W oczy rzuca się również płasko opadający dach przechodzący w słupki  C  przy pomocy tzw. „blades” – powierzchni odróżniających się od pozostałych elementów kolorem. Kontrast ten podkreśla sportowy charakter nowego Audi Q2. Długi spoiler na tylnym brzegu dachu oraz dyfuzor wyglądający jakby był częścią zabezpieczenia podwozia samochodu terenowego, dynamicznie wykańczają tył pojazdu. Patrząc z boku, uwagę przykuwa wysoko poprowadzona linia boczna oraz wklęsłe powierzchnie na drzwiach. Akcentują one stylistykę nadkoli oraz fakt, że jest to SUV z napędem quattro.

Napęd i podwozie

Na początek, Audi Q2 wyposażane będzie w jeden z sześciu silników. Obok trzycylindrowego silnika TFSI o pojemności jednego litra, dostępne będą dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 i 2,0 l.
W ofercie są też trzy czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 i 2,0 l. Zakres ich mocy sięga od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM). Alternatywnie do sześciobiegowej przekładni manualnej, Audi dla wszystkich silników oferuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów S tronic.
W przypadku najmocniejszej jednostki TDI oraz silnika 2.0 TFSI, montowany jest nowoskonstruowany, dwusprzęgłowy automat z nowatorskim układem zaopatrywania w olej i o zmniejszonym współczynniku tarcia. Oba te silniki są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro.
W wersjach z napędem na oś przednią, w tyle pojazdu zastosowano zawieszenie zespolone, a w modelach z napędem quattro – konstrukcję czterowahaczową.
Elementem wyposażenia seryjnego wszystkich wersji jest progresywny układ kierowniczy. Jego przełożenie zmienia się zależnie od stopnia skrętu kierownicy i przy dużym jej wychyleniu staje się bardziej bezpośrednie. Adaptacyjne amortyzatory są dostępne opcjonalnie, podobnie jak system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, za pomocą którego kierowca może określić indywidualną charakterystykę pracy swojego Audi Q2.

 

Rozwiązania techniczne przeniesione z klasy luksusowych limuzyn

Oprócz opcjonalnego Audi virtual cockpit i wyświetlacza danych na szybie, z klasy luksusowych limuzyn pochodzą także systemy wsparcia kierowcy, w tym standardowy system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front. System ten rozpoznaje sytuacje krytyczne, w których uczestniczą inne pojazdy oraz przechodnie przekraczający jezdnię przed naszym pojazdem, i w razie potrzeby inicjuje pełne hamowanie – przy niskich prędkościach aż do zatrzymania. Ponadto w portfolio takich systemów znaleźć można: tempomat  z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, asystenta jazdy w korkach, asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist, asystenta utrzymania toru jazdy Audi lane assist, rozpoznawanie znaków drogowych, asystenta parkowania i asystenta ruchu poprzecznego.

 

Na rynku europejskim Audi Q2 pojawi się jesienią 2016 r.