Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

 

Atlas został skonstruowany przy wykorzystaniu elementów modułowej platformy konstrukcyjnej (MQB) Volkswagena i prezentuje najnowszą stylistkę marki. Klasyczne proporcje i precyzja z jaką poprowadzono linie nadwozia sprawiają, że stylistyka tego auta jest ponadczasowa. Przód nadwozia ma niepowtarzalny styl, który tworzą seryjne LED-owe reflektory oraz światła do jazdy dziennej również wykonane w technologii diodowej. Z tyłu, jako opcja, także mogą być montowane lampy wykonane w tej technologii. Nadwozie nowego auta ma długość 5037 mm, szerokość 1979 mm i wysokość 1768 mm. Oznacza to, że Atlas jest większy od wszystkich Volkswagenów jakie dotychczas sprzedawano w USA.

 

Wnętrze auta zostało maksymalnie wykorzystane, by wygospodarować miejsce dla siedmiu pasażerów oraz na bagaż.
Dzięki innowacyjnemu systemowi składania foteli bardzo łatwo dostać się do siedzeń w trzecim rzędzie. Czytelne wskaźniki ułatwiają kierowcy prowadzenie auta, a dostępny za dopłatą ekran systemu Active Info (w USA oferowany pod nazwą „Volkswagen Digital Cockpit”) daje kierowcy możliwość ich indywidualnej konfiguracji. Volkswagen Car-Net zapewnia szeroką paletę usług internetowych, włącznie ze standardową aplikacją App-Connect, która umożliwia połączenie smartfonów za pośrednictwem trzech dużych platform – Apple CarPlay, Android Auto oraz MirrorLink. Do nowego Atlasa jest dostępny również wysokiej klasy sprzęt audio renomowanej firmy Fender, składający się z 12 głośników i 480-watowego wzmacniacza, który zapewnia dźwięk najwyższej jakości.

 

Jako jedyny model w swojej klasie Atlas jest wyposażony w automatyczny system hamowania po kolizji. Sprawia on, że pojazd automatycznie hamuje, jeśli czujniki poduszek powietrznych rozpoznały, że doszło do zderzenia. System automatycznego hamowania po kolizji pozwala zmniejszyć niebezpieczeństwo powstania dodatkowych kolizji i szkód.

Nowy Volkswagen Atlas jest dostępny w dwóch wersjach silnikowych – z czterocylindrową benzynową jednostką napędową 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem i z turbodoładowaniem, która osiąga moc 175 kW/238 KM, oraz z silnikiem 3.6 VR6 o mocy 206 kW/280 KM. Obydwa silniki współpracują z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Volkswagen Atlas może mieć napęd na przednie lub na cztery koła 4Motion (w modelach z silnikiem VR6). Auta z napędem 4Motion oferują do wyboru cztery tryby pracy układu przeniesienia napędu, pozwalające kierowcy dopasować parametry auta do warunków na drodze.

Od końca 2017 roku nowy SUV będzie sprzedawany także w Rosji i na Bliskim Wschodzie.