Auto w Pracy

Slideshow Image

Nowa Kia Optima w wersji europejskiej  zadebiutuje na rozpoczynającym się 15 września 2015 sześćdziesiątym szóstym już z rzędu Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie.

Do sprzedaży w Polsce, Optima IV generacji wejdzie w czwartym kwartale br.. Europejskie dostawy nowej Optimy pochodzić będą z zakładu Kia Hwasung w Korei.

Nowa Optima nieznacznie urosła. Rozstaw osi wzrósł o 10 mm do 2805 mm, podobnie jak długość całkowita – do 4885 mm. Nowy model jest o 25 mm szerszy – 1860 mm oraz o 10 mm wyższy (1465 mm). Efektem tych zmian jest obszerniejsza i bardziej komfortowa kabina pasażerska a także wyższa pojemność ładunkowa. Optima nabrała nowej dynamiki i smukłości bryły nadwozia..Zachowano charakterystyczny dla marki grill w kształcie „tygrysiego nosa” z wydłużonymi i poszerzonymi światłami głównymi, które niemal dosięgają uwypuklonych nadkoli. Patrząc z boku pochylony słupek przedni „A” i głęboki słupek „C” – w połączeniu z wielkością powierzchni szklanych – nadaje Optimie  wyglądu sportowego sedana. Krawędź tylnego okna unosi ku górze tuż nad biegnącą ku pokrywie bagażnika linią okien bocznych. Podobnie jak światła główne, także i tylne lampy wykonane w technologii LED zachodzą na boki nowej Optimy. Atletyczny wygląd auta podkreśla przypominający spojler kształt pokrywy bagażnika oraz rozbudowany zderzak tylny, mieszczący sportowy dyfuzor aerodynamiczny i owalną końcówkę wydechu.

Współczynnika oporu powietrza obniżono do 0,29.

Nowa Kia Optima dostępna będzie na rynkach Europy w palecie dziewięciu kolorów nadwozia i felgami o średnicach od 16 do 18 cali.

Zespół projektowy Kia Motors skoncentrował się na nowoczesnym wyglądzie i przyjaznej atmosferze wnętrza, stąd pomysł na uproszczony i zunifikowany design kabiny w porównaniu do poprzednich generacji.

Jakość materiałów wykończeniowych kabiny nowej Optimy jest wyraźnie wyższa niż w modelu schodzącym, z szerszym  zastosowaniem materiałów miękkich w dotyku oraz tkaniny i skór w naturalnej tonacji. Wyważone akcenty metalizowane dodają aury elegancji.

Z dniem europejskiej premiery pod koniec bieżącego roku nowa Kia Optima dostępna będzie z dwoma jednostkami  napędowymi do wyboru (diesel lub benzyna).

Zmodernizowana jednostka wysokoprężna 1.7 CRDi będzie prawdopodobnie najpopularniejszą opcją nabywców na rynkach Europy.

Silnik 1.7 CRDi rozwija moc 141 KM oraz moment obrotowy 340 Nm (poprzednio 136 KM i 325 Nm

W nowej Optimie dostępny jest także silnik benzynowy 2.0 CVVL (o zmiennych fazach rozrządu) o mocy 163 KM, znany z modelu III generacji.

Kia pracuje obecnie nad jeszcze szerszą gamą jednostek i układów napędowych do zastosowania w przewidzianej na rok 2016 Optimy z napędem hybrydowym typu ‘plug-in’ oraz pierwszego sedana marki Kia o charakterystyce wyczynowej z przeznaczeniem na rynki europejskie