Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Kia Futuron Concept liczy 4850 mm długości i 1550 mm wysokości, rozstaw osi mierzy 3000 mm. Zwiększony prześwit współgra z niskim nadwoziem i nadaje autu dynamiczny wygląd.

Proporcje nadwozia Futuron Concept zapewnia w dużej mierze elektrycznemu układowi napędowemu z akumulatorem o dużej pojemności, który jest umieszczony pod podłogą. Energia elektryczna trafia do czterech mocnych silników, które znajdują się bezpośrednio przy kołach. Zwiększony prześwit nie zdradza ani nisko położonego środka ciężkości, ani tego, że kryje najnowocześniejszy układ przeniesienia napędu e-AWD, który zapewnia błyskawiczną reakcję na polecenia kierowcy.

Koncepcyjny Futuron zapewnia nowy rodzaj interakcji między samochodem a kierowcą. Przedni błotnik płynnie wnika do kabiny, tworząc swego rodzaju połączenie między fotelem kierowcy a drogą przed autem. Do wnętrza auta wpada sporo naturalnego światła przez panoramiczny szklany dach w kształcie rombu, który łączy się z maską. Znajduje się w nim sieć czujników LiDAR, które służą jako czujniki światła, określają odległość do poprzedzającego pojazdu i zapewniają autonomiczną jazdę na poziomie 4, czyli bez konieczności trzymania rąk na kierownicy i obserwowania drogi w większości sytuacji.

Podobnie jak było w wypadku modelu studyjnego Imagine by Kia pokazanego na początku 2019 roku, także Futuron Concept zdradza nowy design przyszłych samochodów elektrycznych koreańskiej marki. Szerszy niż dotychczas „tygrysi nos” oraz innowacyjne reflektory Star Cloud nadają autu nowy wygląd zarówno w dzień, jak i w nocy. Geometryczną mozaikę oświetlenia w technologii LED zastosowano również z tyłu, dzięki czemu Futuron Concept jest łatwo rozpoznawalny także od tyłu.

Dwa przednie fotele są wykonane z elastycznych materiałów i gwarantują zarówno pionową pozycję do prowadzenia samochodu, jak i odchyloną podczas odpoczynku przy włączonym autonomicznym trybie jazdy. Pod względem szerokiego zakresu regulacji są zbliżone do foteli w lotniczej klasie biznes. Po uruchomieniu autonomicznego trybu jazdy kierownica chowa się w pulpicie przed kierowcą.

 

Jedną z najważniejszych cech kabiny Futuron Concept jest „kokpit” zbudowany wokół kierowcy. Graficzny interfejs „wyrasta” z drzwi po stronie kierowcy i otacza kierownicę, łącząc się z zestawem wskaźników pośrodku deski rozdzielczej i wyświetlaczem umieszczonym na kierownicy. Interfejs obsługuje się za pomocą rzeczywistości rozszerzonej, wyświetlając przydatne informacje na temat autonomicznej jazdy, układu napędowego czy nawigacji.

Futuron zadebiutował dziś na międzynarodowej wystawie China International Expo 2019 (CIIE) w Szanghaju, która potrwa do 10 listopada.