Auto w Pracy

Slideshow Image

 „Imagine by Kia” trudno przyporządkować do istniejących segmentów samochodów. Sylwetka i funkcjonalność modelu studyjnego łączą zalety wielu rodzajów aut. W „Imagine by Kia” można dostrzec elementy muskularnego SUV-a, elegancką sylwetkę rodzinnego sedana oraz wszechstronność i przestronność typowe dla crossoverów. 

„To duży samochód z segmentem C, który jest bardzo popularny w Europie” – wyjaśnia Guillaume. „W modelu studyjnym na nowo zinterpretowaliśmy charakterystyczne elementy designu współczesnych samochodów marki Kia, do których należy – na przykład – wlot powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa. Samochody elektryczne nie potrzebują takiego elementu, dlatego „nos” zastąpiliśmy podświetlaną „maską”, która otacza nowoczesne reflektory i tworzy w ten sposób nowy, łatwo rozpoznawalny „autograf” marki Kia”.

 

Przednią szybę i dach tworzy jedna zaokrąglona tafla szkła, która zapewnia panoramiczne okno na świat. W tylnej części nadwozia tafla zwęża się, a dwa niewielkie wybrzuszenia nad przedziałem pasażerskim z tyłu zapewniają odpowiednią wysokość wnętrza dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Mocno pochylone słupki A i C oraz wygięta linia dachu tworzą jedną łagodną linię, która przyciąga spojrzenia. Wyraźnie zaznaczone nadkola i niewielka powierzchnia szyb z boku podkreślają bardzo dynamiczną sylwetkę auta.

 

Gregory Guillaume wraz z zespołem stylistów w pełni wykorzystali zalety niewielkich podzespołów elektrycznego układu napędowego, aby zmaksymalizować przestronność wnętrza modelu studyjnego. Z przymrużeniem oka zinterpretowali przy tym współczesny zapał konstruktorów do umieszczania wyświetlaczy zamiast zegarów i do wyposażania samochodów w coraz większe dotykowe ekrany na konsoli środkowej. Na desce rozdzielczej concept car'a ekranów jest aż 21 i tworzą one jeden wyświetlacz. Za jego pośrednictwem kierowca steruje pracą klimatyzacji i nawigacji, śledzi przepływ energii elektrycznej w zespole napędowym oraz korzysta z systemu multimedialnego.

 

„Jestem przekonany, że niekonwencjonalne podejście stylistów marki Kia do e-mobilności rozpali nie tylko naszą wyobraźnię” – uważa Guillaume. „Próbowaliśmy wyobrazić sobie przyszłość, w której samochody wciąż są emocjonujące i potrafią być dynamiczne jak nasz concept car. Przesłanie e-mobilności jest jasne, a możliwości, które ona ze sobą niesie – nieograniczone. Zarówno dla konstruktorów, jak i dla stylistów. Nadszedł taki czas w motoryzacji, że wszyscy mogą uwolnić wyobraźnię. Trzeba tylko przestać się zastanawiać i zacząć działać!”