Auto w Pracy

Slideshow Image

Wyraziste elementy: logo quattro w dolnej strefie osłony chłodnicy Singleframe, nowo zaprojektowany blade przedniego zderzaka oraz poszerzone wnęki kół, już na pierwszy rzut oka definiują wygląd i siłę nowego modelu. Z tyłu pojazdu uwagę przykuwa typowy dla modeli RS dyfuzor i dwie duże, owalne końcówki rur układu wydechowego typu RS. W wersji Sportback, tył osłania spojler na brzegu dachu, a w limuzynie, pokrywa bagażnika wykończona jest typową dla modeli RS krawędzią. Reflektory diodowe z wyrazistą sygnaturą świetlną należą do wyposażenia seryjnego obu modeli. Na życzenie, Audi montuje reflektory diodowe Matrix.

Sportowe fotele z czarnej skóry Feinnappa lub opcjonalne fotele sportowe RS
o mocniej zarysowanych konturach, definiują wygląd wnętrza pojazdu. Sportowa kierownica skórzana RS ma spłaszczone u dołu koło, a na jej ramionach umieszczono przyciski sterujące systemami infotainment. Głównym elementem sterującym systemami, jest obrotowo-przyciskowy regulator umieszczony na konsoli tunelu środkowego. Opcjonalnie, na jego powierzchni znajdować się może pole dotykowe - touchpad. Wykonując gesty palcami na touchpadzie, kierowca może poruszać się po listach menu, powiększać i pomniejszać mapy oraz pisać. Uzupełnieniem systemu jest funkcja wyszukiwania kontekstowego, która już po wprowadzeniu kilku liter podpowiada wynik wyszukiwania. Sterowanie głosowe reaguje na pytania i polecenia wydawane potocznym językiem.

Tarcze obydwu okrągłych zegarów na desce rozdzielczej mają kolor czarny, ich wskazówki są czerwone a podziałki białe, co podkreśla sportowy charakter modeli. Umiejscowiony pomiędzy nimi system informacji kierowcy zawiera wskaźnik ciśnienia ładowania, wskaźnik temperatury oleju oraz laptimer. Na życzenie, dostępna jest w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza.
Audi virtual cockpit. Specjalny widok RS wirtualnego kokpitu, pośrodku ekranu sytuuje obrotomierz oraz informuje kierowcę o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach przeciążenia. Jeżeli skrzynia biegów pracuje w trybie manualnym, w przypadku zbliżania się do maksymalnej liczby obrotów, kolorowa podziałka skali wzywa kierowcę do zmiany biegu na wyższy. Prowadzący pojazd może to uczynić przy pomocy manetki przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów.

 

Moc i przyspieszenie nowego Audi RS 3 Limousine – pierwszego kompaktowego sedana marki Audi opatrzonego emblematem RS oraz odmłodzonego Audi RS 3 Sportback, to efekt pracy najmocniejszego na świecie pięciocylindrowego silnika produkowanego seryjnie: 2.5 TFSI. Jednostka ta wytwarza aż 294 kW (400 KM) mocy, o 33 KM więcej niż poprzednik. Jednocześnie za przyczyną zastosowania tu aluminiowej skrzyni korbowej, jest lżejsza o 26 kg. Maksymalny moment obrotowy -  480 Nm – dostępny jest  już przy 1700 obr./min i pozostaje na stałym poziomie aż do 5850 obr./min. Wyposażone w ten silnik kompaktowe model RS, od 0 do 100 km/h przyspieszają w zaledwie 4,1 sekundy.

Na życzenie, Audi może podnieść ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h  do 280 km/h. Wg pomiarów cyklu NECD, modele RS 3 Limousine i RS 3 Sportback potrzebują 8,3 l paliwa na 100 km.

Siedmiobiegowa, automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów S tronic oraz  stały napęd na cztery koła quattro odpowiedzialne są za przeniesienie mocy pięciocylindrowej jednostki napędowej wprost na jezdnię. Elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe zmiennie dystrybuuje moment obrotowy pomiędzy obydwoma osiami. Im bardziej sportowy jest styl jazdy kierowcy, tym szybciej  i częściej większa część momentu dociera do tylnej osi.

Standardowo, w Audi RS 3 Sportback montuje się 19-calowe koła  z oponami w rozmiarze 235/35, za którymi pracują tarcze hamulcowe o średnicy  370 mm. Alternatywnie wybrać można tarcze z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym. Na osi tylnej stosowane są tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm.