Auto w Pracy

Slideshow Image



Tradycja wytwarzania przez BMW kompaktowych sportowców podbijających świat i serca ma już przeszło 40 lat. BMW 2002 turbo w swoim czasie doskonale wpisywało się w aspiracje marki, by jego auta cechowały wyjątkowa dynamika, najwyższa zwinność i optymalne poddawanie się kontroli kierowcy. Te cechy posiada nowe BMW M2 Coupe. Wyposażone w wyczynowy silnik rzędowy o 6 cylindrach i pojemności 3 l, z napędem na tylne koła, jeżdżące na ultralekkim układzie jezdnym M z aluminium i ozdobione wyjątkowo pełnymi emocjami liniami nadwozia, nowe BMW M2 Coupe jest doskonale przygotowane do dostarczania najlepszych możliwych doznań z jazdy.
Auto już na pierwszy rzut oka jest bez wątpliwości rozpoznawalne jako członek rodziny BMW M. Nisko opadający przedni pas z wielkimi wlotami powietrza, muskularne błotniki z charakterystycznymi „skrzelami” M, 19-calowe koła aluminiowe w typowym dla aut M stylu dwuszprychowym, a także płaski, szeroki pas tylny z typowymi dla M podwójnymi końcówkami układu wydechowego, to elementy charakterystyczne dla wszystkich pojazdów BMW z literą M.

Charakter typowy dla aut M znajdziemy także w stylizacji wnętrza – gdzie szerokie zastosowanie Alcantary (także na boczkach drzwiowych i konsoli środkowej) oraz nieskrywanego włókna węglowego współtworzą tyleż szlachetną, co sportową atmosferę, co dodatkowo podkreślają niebieskie przeszycia i haftowane logo M na niektórych detalach. Zaś sportowe fotele, sportowa kierownica M i dźwignia zmiany biegów M zapewniają kierowcy BMW M2 Coupe doskonałą kontrolę nad samochodem.



Nowo opracowany 3-litrowy, rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy, rozwija 272 kW/370 KM przy 6500 obr./min, a maksymalnie kręci się do 7000/min (średnie spalanie: 8,5 l/100 km, emisja CO2: 199 g/km – z opcjonalną skrzynią dwusprzęgłową M DKG odpowiednio 7,9 l/100 km i 185 g/km). Maksymalny moment obrotowy 465 Nm, dostępny jest od 1400 do 5560 obr./min i można go  krótkotrwale zwiększyć do 500 Nm w ramach trybu Overboost w zakresie 1450-4750 obr./min. BMW M2 Coupe, wyposażone w opcjonalną 7-stopniową skrzynię dwusprzęgłową M DKG przyspiesza do 100 km/h w 4,3 s (z seryjną manualną skrzynią 6-biegową w 4,5 s). Prędkość maksymalna – elektronicznie ograniczona – wynosi tu 250 km/h, co po wykupieniu pakietu M Driver's może być podniesione elektronicznie do 270 km/h.
Ta ultralekka jednostka napędowa powstała w technologii optymalizowanej termodynamicznie, co wiąże się m.in. z budową „Closed-deck”, w której opływający gilzy cylindrów płaszcz wodny jest zamknięty od góry, pod uszczelką i głowicą, a co zapewnia także wyjątkową sztywność całemu silnikowi. Dzięki takiej konstrukcji możliwe jest uzyskiwanie wyższych ciśnień wewnątrzcylindrowych, a tym samym wyższą wydajność. Także pokrycie gładzi cylindrowych współdziała na polu obniżenia tarcia i masy własnej.