Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Nadwozie kombi powstało w celu zwiększenia funkcji przewozowych auta.  Rodzinne wyjazdy, a zwłaszcza drobne usługi sprawiały, że zwykły bagażnik był zbyt mały.  Kombi było receptą na takie problemy.  Wygląd może trochę mniej elegancki od klasycznego sedana, ale funkcjonalność o wiele większa. Tu liczyła się pojemność - pojemność przestrzeni bagażowej, a nie silnika.   Pojazd miał być praktyczny i nie koniecznie miał budzić emocje.  Osiągi, tego nikt nie wymagał.  Dla wielu osób, kombi było synonimem klasy niższej, więc nic dziwnego że część firm nie miała w ofercie takich pojazdów. Jeszcze kilkanaście lat temu przedstawiciele BMW twierdzili, że kombi nie może być w ich ofercie, bo to obniżyło by prestiż marki.  Niewyobrażalne, aby BMW woziły drabiny czy wiadra, a taki los z pewnością czekałby starsze modele kombi. Logiczne wytłumaczenie, ale czasy się zmieniły i strategia BMW również.

Dzięki czemu w gamie modeli BMW mamy BMW serii 5 Touring. Zarówno na co dzień, jak i w podróżach oferuje on nie tylko komfort i wszechstronność, ale też radość z jazdy.

Jeśli tej radości jest nie wystarczająca dawka, to już od chwili wejścia tego modelu na rynek  dostepne są akcesoria BMW M Performance, które  pozwalają odpowiednio podkreślić sportowy charakter auta. Zapewniają większą zwinność i dynamikę oraz indywidualny, atletyczny wygląd.



Dzięki kompetencjom technologicznym „z pierwszej ręki” zestawy BMW M Performance Power Kit oferują odpowiednio dobrane podniesienie mocy poszczególnych silników, czego efektem są lepsze osiągi bez wpływu na zużycie paliwa czy emisję spalin w cyklu testowym UE. W sześciocylindrowym rzędowym silniku benzynowym w BMW 540i xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,7-7,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 177-167 g/km) oferowany będzie w chwili wejścia modelu na rynek zestaw BMW M Performance Power and Sound Kit zwiększający moc do 265 kW / 360 KM i maksymalny moment obrotowy do o 50 Nm do 500 Nm. Poprawia to zarówno szybkość reakcji, jak i elastyczność silnika. Ponadto sportowej mocy napędu towarzyszy idealnie dostrojony układ wydechowy o zadziornym brzmieniu.

Układ wydechowy BMW M Performance dostępny jest również jako oddzielny produkt – zarówno do BMW 540i xDrive Touring, jak i do BMW 530i Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3-5,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 143-133 g/km). Do modeli z silnikiem wysokoprężnym BMW 530d Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,1-4,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 134-124 g/km), BMW 530d xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7-5,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 149-139 g/km) i BMW 520d Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,9-4,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 129-119 g/km) oferowany jest układ wydechowy BMW M Performance Diesel. We wszystkich modelach sportowy tłumik ze stali szlachetnej zapewnia nie tylko charakterystyczne brzmienie, ale też atrakcyjny wygląd. Zależnie od silnika i wyposażenia ma on okrągłe lub trapezowe końcówki rur wydechowych wykończone chromem lub karbonem. Trapezowe końcówki rur wydechowych oferowane są do wszystkich wariantów nowego BMW serii 5 Touring również jako oddzielny produkt.

Akcesoria z zakresu zawieszenia pozwalają jeszcze bardziej poprawić właściwości jezdne podczas przyspieszania, na zakrętach oraz przy hamowaniu, zapewniając dynamikę typową dla BMW M. Sportowy układ hamulcowy BMW M Performance do nowego BMW serii 5 Touring wyróżnia bardzo wysoka obciążalność termiczna gwarantująca niezmienną skuteczność hamowania również przy bardzo dynamicznej jeździe. To rezultat zastosowania wentylowanych i perforowanych tarcz hamulcowych o lekkiej konstrukcji oraz czterotłoczkowych zacisków stałych z aluminium na osi przedniej i jednotłoczkowych zacisków pływających na osi tylnej. Lakierowane na czerwono zaciski hamulców przednich sygnalizują użycie technologii zaczerpniętej ze sportów motorowych. Szczególnie atrakcyjnie prezentują się w połączeniu z 20-calowymi obręczami kół BMW M Performance ze stopów lekkich. Mają one podwójne ramiona ułożone w dwóch poziomach i oferowane są w wersji lakierowanej całkowicie w kolorze Orbit Grey lub w wersji Bicolor. Lekkie kute koła aluminiowe wyposażone są w ogumienie mieszane z funkcją jazdy awaryjnej w rozmiarze 245/35 R20 na osi przedniej i 275/30 R20 na osi tylnej.



Właściwości jezdne i wygląd nowego BMW serii 5 Touring można udoskonalić również dzięki częściom BMW M Performance z zakresu aerodynamiki. Precyzyjnie dopasowane do siebie komponenty karoserii oferowane są jako uzupełnienie pakietu sportowego M. Wybór obejmuje nakładki z karbonu na przedni zderzak oraz dwuczęściową wstawkę dyfuzora do pasa tylnego. Dolna część dyfuzora tylnego dostępna jest zarówno w wersji z ręcznie wykonanego karbonu, jak i w dyskretnej wersji z poliuretanu (PUR), którą można lakierować na dowolny kolor. Możliwość lakierowania oferują również nakładki na progi z matowego czarnego poliuretanu. Inne ciekawe elementy wizualne to karbonowe obudowy lusterek zewnętrznych BMW M Performance, czarna kratka przednia BMW M Performance, czarne wstawki ozdobne BMW M Performance na wloty powietrza, folie na progi z napisem M Performance oraz paski ozdobne BMW M Performance.

Szczególną atrakcją w kokpicie może być sportowa kierownica BMW M Performance. W modelach z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic uzupełniają ją łopatki ręcznej zmiany biegów. Koło kierownicy BMW M Performance obite alcantarą ze srebrnoszarym szwem krzyżykowym i czerwonym znacznikiem na godzinie dwunastej dostarczy wyścigowych wrażeń z jazdy nie tylko na krętych drogach, ale w każdej sytuacji.

Ich montaż w żaden sposób nie wpływa na warunki gwarancji samochodu. Produkty BMW M Performance są częścią oferty oryginalnych akcesoriów BMW. Ich sprzedaż i montaż odbywa się w sieci dealerskiej BMW i w serwisach BMW.  Ich montaż nie wpływa na warunki gwarancji samochodu.